TEN Trans Euro Night Sleeping Car and Dining Car WLAsm 71-80 Deutsche Bahn Scale 1:87 H0.The Lima S.p.A. (Lima Models) is a firm of Vicenza from the mid-1950s until 2004 realized model railways.He reproduced mainly models in H0 scale (1:87), but also in N scale (1: 160) and 0 (1:45). He exported throughout most of Europe, USA and South America, Australia and South Africa. For the UK market produced rail vehicles in scale 00.In the eighties, following the contraction of the toy train market, a sector in which Lima was among the world leaders, the firm ran into severe difficulties, and began to bet on a production model.HistoryLa Lima, Italian Metalworking and Allied Products was founded in Vicenza in 1946, as a specialized company for the repair and construction of the aluminum parts of railway carriages damaged during the just ended war. But soon the Railways organized arsenals to achieve these repairs internally and Lima is reconverted to the production of metal toys: prams, strollers for dolls, pots, pots, boats and cars.In 1954 Ottorino Bisazza (who died in 1987), then director of the Marzotto, bought this small factory owned by a relative of the Count Marzotto.The railway era model was driven, in Italy, from Como Rivarossi, competitor of foreign giants named Märklin and Fleischmann: sophisticated productions for an adult audience with high prices. ''The intuition of Bisazza,'' says the former sales director Silvio Conti, ''was that, if the market was likened to a pyramid, these brands will only occupied the summit. It remained to conquer the entire base, which is the thickest part, populated by children and their families. ''
TEN Trans Euro Night Sleep Car and Dining Car WLAsm 71-80 Deutsche Bahn Scale 1:87 H0.The Lima S.p.A. (Lima Models) est une entreprise de Vicenza qui a réalisé des modèles réduits de chemins de fer du milieu des années 50 jusqu'en 2004, principalement à l'échelle H0 (1:87), mais aussi à l'échelle N (1:160) et 0 (1:45). Il a exporté dans la plupart des pays d'Europe, aux États-Unis et en Amérique du Sud, en Australie et en Afrique du Sud. Dans les années 80, suite à la contraction du marché des petits trains, secteur dans lequel Lima était parmi les leaders mondiaux, l'entreprise a connu de graves difficultés et a commencé à parier sur un modèle de production. HistoireLa Lima, Italian Metalworking and Allied Products a été fondée à Vicence en 1946, en tant qu'entreprise spécialisée dans la réparation et la construction de pièces en aluminium de wagons de chemin de fer endommagés pendant la guerre qui venait de se terminer. Mais bientôt, les Chemins de fer organisent des arsenaux pour réaliser ces réparations en interne et Lima se reconvertit dans la production de jouets en métal : landaus, poussettes pour poupées, pots, marmites, bateaux et voitures. En 1954, Ottorino Bisazza (décédé en 1987), alors directeur du Marzotto, achète cette petite usine appartenant à un parent du Comte Marzotto.Le modèle de l'époque du chemin de fer a été repris, en Italie, de Como Rivarossi, concurrent des géants étrangers Märklin et Fleischmann : des productions sophistiquées pour un public adulte avec des prix élevés. L'intuition de Bisazza", dit l'ancien directeur des ventes Silvio Conti, "était que, si le marché était comparé à une pyramide, ces marques n'occuperaient que le sommet. Il restait à conquérir toute la base, qui est la partie la plus épaisse, peuplée d'enfants et de leurs familles. ''
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