Millefiori glass vase in shades of aquamarine and red. The vertical shape of the vase has a spherical, spacious base that changes into a slender neck widened at the top. Made of tinted glass in the millefiori technique. Vase made in Poland in the second half of the 20th century. An elongated form of fancifully shaped glass with visible protrusions and openwork in the lower part, a vessel topped with a decorative ruff.
Millefiori glasses are characterized by the ornamentation of colorful ornaments, obtained by fusing multi-colored mosaic glass rods into the glass, often creating floral or star-shaped patterns. This technique has a long tradition dating back to antiquity, gaining extraordinary popularity especially in Italy.
The period of the greatest prosperity of Polish artistic glass falls on the period of the People's Republic of Poland, i.e. the 1960s and 1970s. The opening of the Artistic Glass Department at the Wrocław State School of Fine Arts by Stanisław Dawski at that time was of particular importance for the development of glass-making in Poland. The graduates of this faculty were the best post-war designers of artistic glass, including Jerzy Słuczan-Orkusz, Zbigniew Horbowy, Henryk Wilkowski, and Barbara Urbańska-Miszczak. The Kraków Glass Institute, which operated in the Polish People's Republic, also had a significant impact on the development of artistic glass.
Vase en verre Millefiori dans des tons d'aigue-marine et de rouge. La forme verticale du vase présente une base sphérique et spacieuse qui se transforme en un col élancé élargi au sommet. Réalisé en verre teinté selon la technique millefiori. Vase fabriqué en Pologne dans la seconde moitié du XXe siècle. Forme allongée en verre de forme fantaisiste avec des saillies visibles et ajourées dans la partie inférieure, récipient surmonté d'une collerette décorative.
Les verres Millefiori sont caractérisés par l'ornementation d'ornements colorés, obtenus par la fusion de tiges de verre mosaïque multicolores dans le verre, créant souvent des motifs floraux ou étoilés. Cette technique a une longue tradition qui remonte à l'antiquité et a gagné une extraordinaire popularité, notamment en Italie.
La période de la plus grande prospérité du verre artistique polonais se situe à l'époque de la République populaire de Pologne, c'est-à-dire dans les années 1960 et 1970. L'ouverture du département de verre artistique à l'École nationale des beaux-arts de Wrocław par Stanisław Dawski à cette époque a revêtu une importance particulière pour le développement de la verrerie en Pologne. Les diplômés de cette faculté étaient les meilleurs créateurs de verre artistique de l'après-guerre, notamment Jerzy Słuczan-Orkusz, Zbigniew Horbowy, Henryk Wilkowski et Barbara Urbańska-Miszczak. L'Institut du verre de Cracovie, qui a fonctionné dans la République populaire de Pologne, a également eu un impact important sur le développement du verre artistique.
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