Lion is a wonderful contemporary wooden sculpture realized in 1968 by Anne and Patrick Poirier. Signed on the back. Includes authenticity certificate. The passage of time, the traces and scars of its passage, the fragility of human constructions and the power of the ruins, ancient as contemporary, are the source from which their creativity draws. This contemporary sculpture is a perfect example of their art. Anne Poirier was born in Houllevigue, Marseille, in 1942; Patrick Poirier was born in Nantes in 1942. The two French brothers and artists, through their contemporary artworks and installations, deal with issues related to architecture, archeology, and mythology, reflecting on the themes of time, memory, and space. Both studied at the École Superieure des Arts Décoratifs in Paris and then won the Prix de Rome, which allowed them to stay for three years in the Italian capital at the French Academy of Villa Medici. Their artistic research, heterogeneous in techniques and materials, from drawing to photography, from the cast to the collection of objects, from sculpture to video, aims at pondering on the theme of time and on its effects on memory. The two artists have found fragments of ruins at some archaeological sites, both real and imaginary, and reproduced them with Japanese paper casts, photographs, archival research, giving life to a sort of parallel archeology. These works refer to the archaeological sites of Villa Medici (1971), Ostia Antica (1972), the Domus Aurea (1975-77), as well as to the fantastic cities inspired by Borges or mythological stories. They also created monumental works in marble and bronze, shattered statues or architectural elements (The death of Efialte, 1982; Giove e Encelado, 1982-83, Antibes, Musée Picasso), large photographs (still lifes of objects, words engraved on petals), complex installations like The shadow of Gradiva. A last excavation campaign through the collections of the Getty Center (Los Angeles, 1999-2000) further underlined the theme of fragility, of the ephemeral, and of violence. Recent works include Danger zone (2001); L'âme du voyageur endormi (2004); The memory factory (2006); The labyrinth of memory (2007), a mirror installation designed for the Filosofia festival and the atrium at the Palazzo dei Musei in Modena, Italy.
Lion est une magnifique sculpture contemporaine en bois réalisée en 1968 par Anne et Patrick Poirier. Signé au dos. Comprend un certificat d'authenticité. Le passage du temps, les traces et les cicatrices de son passage, la fragilité des constructions humaines et la puissance des ruines, anciennes comme contemporaines, sont la source dans laquelle leur créativité puise. Cette sculpture contemporaine est un exemple parfait de leur art. Anne Poirier est née à Houllevigue, Marseille, en 1942 ; Patrick Poirier est né à Nantes en 1942. Les deux frères et artistes français, à travers leurs œuvres et installations contemporaines, abordent des questions liées à l'architecture, l'archéologie et la mythologie, en réfléchissant sur les thèmes du temps, de la mémoire et de l'espace. Tous deux ont étudié à l'École Supérieure des Arts Décoratifs de Paris et ont ensuite remporté le Prix de Rome, qui leur a permis de séjourner pendant trois ans dans la capitale italienne, à l'Académie française de la Villa Médicis. Leur recherche artistique, hétérogène dans les techniques et les matériaux, du dessin à la photographie, du moulage à la collection d'objets, de la sculpture à la vidéo, vise à réfléchir sur le thème du temps et sur ses effets sur la mémoire. Les deux artistes ont trouvé des fragments de ruines sur certains sites archéologiques, réels et imaginaires, et les ont reproduits avec des moulages de papier japonais, des photographies, des recherches d'archives, donnant ainsi vie à une sorte d'archéologie parallèle. Ces œuvres font référence aux sites archéologiques de la Villa Médicis (1971), d'Ostie Antica (1972), de la Domus Aurea (1975-77), ainsi qu'aux villes fantastiques inspirées de Borges ou de récits mythologiques. Ils ont également créé des œuvres monumentales en marbre et en bronze, des statues ou des éléments architecturaux brisés (La mort d'Efialte, 1982 ; Giove e Encelado, 1982-83, Antibes, Musée Picasso), des photographies de grande taille (natures mortes d'objets, mots gravés sur des pétales), des installations complexes comme L'ombre de la Gradiva. Une dernière campagne de fouilles à travers les collections du Getty Center (Los Angeles, 1999-2000) a permis de mettre en évidence le thème de la fragilité, de l'éphémère et de la violence. Parmi les œuvres récentes, citons Danger zone (2001) ; L'âme du voyageur endormi (2004) ; The memory factory (2006) ; The labyrinth of memory (2007), une installation de miroirs conçue pour le festival Filosofia et l'atrium du Palazzo dei Musei à Modène, en Italie.
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