Purple and yellow chinoiserie jug. Delft, circa 1680 - 1700 The ovoid jug stands on a lightly spreading foot and has a tapered neck with spout. The top of the handle is pierced for a metal mount. The jug is painted in purple and yellow with a continuous chinoiserie landscape with Chinese figures. Bands with rectangular ornaments between double circles are applied on the shoulder and just above the foot. The neck is painted with a double leaf motif. The handle is decorated with stripes and dots, alternately applied in purlple and yellow. Purple or multi-coloured Delftware with chinoiserie landscapes are relatively rare, though versions in blue and purple, blue and yellow, green and purple are known, as well as three colour combinations like purple, yellow and green. A butter pot in this last colour combination was excavated from a cesspit in the grounds of the former Porcelain Bottle pottery in Delft. Multi-coloured chinoiserie decorations are painted especially on lobed dishes and also on beer mugs, covered spiced wine bowls and small plates. A purple, yellow and green painted beer mug in the Princessehof Ceramics Museum in Leeuwarden, The Netherlands, combines a chinoiserie landscape with a depiction of stadtholder prins Willem III, the later King William of England (Jongstra, p. 19). Chinese figures in a landscape are frequently painted on blue and white Delftware like jugs, vases and pots. Together with imitations of kraak porcelain, chinoiserie landscapes were the most popular decorations on Dutch delftware in the second half of the seventeenth century. They are based on Chinese porcelain from the period of the last Ming emperor Chongzhen (1628-1644). It is not clear if the Delftware potters followed Chinese porcelain. It is also possible that Japanese porcelain from the sixteen-fifties and sixties served as an example. The stylistic similarities between Delftware and Japanese porcelain are striking. Dimensions: height 34 cm / 13.38 in, greatest diameter 19 cm / 7.18 in. The Jug is about 330 years old and in good condition. One side of the spout is restored, retouched glaze loss to the inner upper side of the handle, usual rim chips. I carefully package all items in a double-box and use first class packaging material.
Pichet de chinoiserie violet et jaune. Delft, vers 1680 - 1700 La cruche ovoïde repose sur un pied légèrement étalé et présente un col effilé avec un bec verseur. Le haut de l'anse est percé pour recevoir une monture en métal. La cruche est peinte en violet et jaune d'un paysage continu de chinoiserie avec des personnages chinois. Des bandes avec des ornements rectangulaires entre des doubles cercles sont appliquées sur l'épaule et juste au-dessus du pied. Le col est peint d'un motif de double feuille. L'anse est décorée de rayures et de points, appliqués alternativement en violet et en jaune. Les faïences de Delft violettes ou multicolores avec des paysages de chinoiserie sont relativement rares, bien que des versions en bleu et violet, bleu et jaune, vert et violet soient connues, ainsi que des combinaisons de trois couleurs comme violet, jaune et vert. Un pot à beurre de cette dernière combinaison de couleurs a été exhumé d'une fosse d'aisance sur le terrain de l'ancienne poterie Porcelain Bottle à Delft. Les décorations multicolores de la chinoiserie sont peintes surtout sur les plats lobés, mais aussi sur les chopes à bière, les bols à vin épicé couverts et les petites assiettes. Une chope à bière peinte en violet, jaune et vert, conservée au Princessehof Ceramics Museum de Leeuwarden, aux Pays-Bas, associe un paysage chinois à une représentation du stadtholder prins Willem III, futur roi Guillaume d'Angleterre (Jongstra, p. 19). Les figures chinoises dans un paysage sont fréquemment peintes sur des objets de Delft bleus et blancs tels que des cruches, des vases et des pots. Avec les imitations de la porcelaine kraak, les paysages de chinoiserie étaient les décorations les plus populaires sur la faïence de Delft néerlandaise dans la seconde moitié du XVIIe siècle. Ils sont inspirés de la porcelaine chinoise de la période du dernier empereur Ming, Chongzhen (1628-1644). Il n'est pas certain que les potiers de Delftware aient suivi la porcelaine chinoise. Il est également possible que la porcelaine japonaise des années soixante-cinq et soixante ait servi d'exemple. Les similitudes stylistiques entre le Delftware et la porcelaine japonaise sont frappantes. Dimensions : hauteur 34 cm, diamètre maximal 19 cm. La cruche a environ 330 ans et est en bon état. Un côté du bec verseur est restauré, perte de glaçure retouchée sur le côté supérieur intérieur de l'anse, éclats habituels sur le bord. J'emballe soigneusement tous les articles dans une double boîte et utilise du matériel d'emballage de première classe.
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