Mirror of the 70s in brass attributable to Gio Ponti. Brass frame with solid wood surface at the back and mirror. In good condition with wear and tear caused by years and use. Please view the pictures carefully. Architect, designer and academic, Gio Ponti (Milan, November 18, 1891 – September 16, 1979) is, together with Ettore Sottsass, the leader of the Italian designers of the '900 most sought after by collectors. In addition to the elegance of his furniture, sensitive to functionality but original at the same time, Ponti recognises volcanic creativity, which pushed him to produce and draw a lot until the 70s. His ability to give voice to new trends, often incorporating into his creations the work of other artists, from Piero Fornasetti to Pietro Chiesa, with whom he was in all respects co-author of several pieces, make him the “inventor” of the concept of made in Italy design. A vocation evident in the essays he publishes on the pages of the magazine Domus, founded by him in 1928 and directed until 1940. His contribution was also decisive for the birth of the ADI (Association for Industrial Design) and for the establishment of the Compasso d'oro award.
Miroir des années 70 en laiton attribuable à Gio Ponti. Cadre en laiton avec surface en bois massif à l'arrière et miroir. En bon état avec des traces d'usure dues aux années et à l'utilisation. Veuillez regarder attentivement les photos. Architecte, designer et académicien, Gio Ponti (Milan, 18 novembre 1891 - 16 septembre 1979) est, avec Ettore Sottsass, le chef de file des designers italiens des années 900 les plus recherchés par les collectionneurs. Outre l'élégance de ses meubles, sensibles à la fonctionnalité mais originaux à la fois, Ponti se distingue par une créativité volcanique, qui l'a poussé à produire et à dessiner beaucoup jusqu'aux années 70. Sa capacité à donner voix aux nouvelles tendances, en intégrant souvent dans ses créations le travail d'autres artistes, de Piero Fornasetti à Pietro Chiesa, avec qui il a été à tous égards coauteur de plusieurs pièces, fait de lui l'"inventeur" du concept de design made in Italy. Une vocation évidente dans les essais qu'il publie dans les pages de la revue Domus, qu'il a fondée en 1928 et qu'il a dirigée jusqu'en 1940. Sa contribution a également été décisive pour la naissance de l'ADI (Association pour le design industriel) et pour la création du prix Compasso d'oro.
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