Stylish and classy beige and brown executive office chair designed by Ico Parisi for Mobili Italiani Moderni MiM Rome, Italy.
The fabric has been cleaned, the aluminium polished and the beautiful wooden backrest cleaned and waxed. We have 7 of these office chairs in three different heights. The chair does not go up or down.
Domenico Parisi, nicknamed Ico, was born in Palermo on the 23rd of September 1916 to Sicilian parents who were living in the Piedmont region. In 1925 the Parisi family moved to Como where Ico earned his diploma as a building inspector in 1936 and completed an apprenticeship at Studio Terragni. The studio gave him the opportunity to get to know and interact with prominent figures of Como's architecture and art world such as Cattaneo, Lingeri, Radice, Rho, Persico and Sartoris. Passionate about cinema and photography, at Studio Terragni's request he photographed the Casa del Fascio. Discharged from the front in 1943, he returned to Como and resumed his design activity, mainly working on individual furnishings, exhibition stands and interior architecture. He collaborated with Luisa Aiani and soon married her in 1947. Together they opened the studio La Ruota, a place of design but also a place of art, exhibitions and culture.Parisi's work became more and more prolific from the 1950s, in both the architectural and design fields. He designed furniture, firstly unique pieces with craftsmen from Brianza and later for industrial production with companies such as Cassina, as well as numerous decorative art objects using materials such as ceramics and glass.The late 1960s marked a precise turning point in his design research. with Contenitoriumani, created in collaboration with the sculptor Francesco Somaini and presented for the first time at the Milan Furniture Fair in 1968, Parisi embarked on a new path of investigation aimed at defining a utopian-existential idea of living.The culmination of his design and existential research came between 1974 and 1976 with "Operazione Arcevia", addressed in a collective and interdisciplinary manner and aimed at designing an entire community. The work was presented at the 76th Biennale of Venice and subsequently exhibited at the National Gallery of Modern Art in Rome (1979).This strongly utopian socio-urban experience gave rise to his subsequent graphic research, which became the theme of innumerable collective and personal exhibitions. He died in Como on the 19th of December 1996.
Fauteuil de bureau de direction beige et marron élégant et classe conçu par Ico Parisi pour Mobili Italiani Moderni MiM Rome, Italie.
Le tissu a été nettoyé, l'aluminium poli et le magnifique dossier en bois nettoyé et ciré. Nous avons 7 de ces chaises de bureau en trois hauteurs différentes. La chaise ne monte ni ne descend.
Domenico Parisi, surnommé Ico, est né à Palerme le 23 septembre 1916 de parents siciliens qui vivaient dans la région du Piémont. En 1925, la famille Parisi s'installe à Côme où Ico obtient son diplôme d'inspecteur des bâtiments en 1936 et effectue un apprentissage au Studio Terragni. L'atelier lui donne l'occasion de connaître et d'interagir avec des personnalités du monde de l'architecture et de l'art de Côme telles que Cattaneo, Lingeri, Radice, Rho, Persico et Sartoris. Passionné de cinéma et de photographie, il photographie, à la demande du Studio Terragni, la Casa del Fascio. Réformé du front en 1943, il retourne à Côme et reprend son activité de designer, travaillant principalement sur l'ameublement individuel, les stands d'exposition et l'architecture intérieure. Il collabore avec Luisa Aiani et l'épouse bientôt en 1947. Ensemble, ils ouvrent l'atelier La Ruota, un lieu de design mais aussi un lieu d'art, d'expositions et de culture.L'œuvre de Parisi devient de plus en plus prolifique à partir des années 1950, tant dans le domaine de l'architecture que du design. Il conçoit des meubles, d'abord des pièces uniques avec des artisans de la Brianza et ensuite pour la production industrielle avec des entreprises comme Cassina, ainsi que de nombreux objets d'art décoratif utilisant des matériaux comme la céramique et le verre.La fin des années 1960 marque un tournant précis dans sa recherche de design. avec Contenitoriumani, créé en collaboration avec le sculpteur Francesco Somaini et présenté pour la première fois au Salon du meuble de Milan en 1968, Parisi s'engage dans une nouvelle voie de recherche visant à définir une idée utopique-existentielle de l'habitat.Le point culminant de ses recherches en matière de design et d'existence se situe entre 1974 et 1976 avec "Operazione Arcevia", abordée de manière collective et interdisciplinaire et visant à concevoir une communauté entière. L'œuvre est présentée à la 76e Biennale de Venise et exposée ensuite à la Galerie nationale d'art moderne de Rome (1979). Cette expérience socio-urbaine fortement utopique donne lieu à ses recherches graphiques ultérieures, qui deviennent le thème d'innombrables expositions collectives et personnelles. Il meurt à Côme le 19 décembre 1996.
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