This sculpture is part of Pinuccio Sciola's wooden production between the years 1964- 1967, fundamental for his artistic formation rich in teachings, from which his enthusiasm for Michelangelo's plastic lesson and an acute sensibility for form, projected towards masters of the Italian 20th century sculpture tradition such as Arturo Martini, Marino Marini and Giacomo Manzù, are evident. Pinuccio Sciola's figures of the 1960s are, therefore, rich in results that hark back to the archaism of Italian culture, substantiated by a more authentic popular, sentimental and realistic dimension. That in wood is a sorrowful and disturbing sculpture that is realized in persuasive and unequivocal images; the logs worked by Pinuccio Sciola are transformed, thus, with a few quick cuts into figures, into living beings full of palpitating humanity and intense drama.
The portraits executed in wood are icons of family members and people from his homeland, the result of a need aimed at human and social reality, while the manners are inspired by a primitive simplification. The portrait under consideration is a sculpture that is characterized by the energetic imprint that Pinuccio Sciola manages to imprint with his hammer and chisel, not overpowering the material and exalting all the properties and characteristics of the striations of the wood. A plastic that stands out for its contained strength, natural form and the intensity of life it emanates. The firm, stern gaze, the concentration of the face, and the energetic cut of the profile help give the sculpture considerable prominence. The work belongs to the private collection of Pinuccio Sciola's heirs.
This particular sculpture is made of dark, very elegant solid wood, showing two busts of a man and a woman, presumably lovers, where we see the male figure intent as if to embrace the woman from behind, while leaning his face against her shoulder blades. His face shows him with his eyes closed, in the act of enjoying that moment until his last breath. The woman on the other hand is depicted with her face relaxed and serene, with a mischievous and loving smile, her eyes closed to enjoy the sensual touch of her lover.
This sculpture is something very rare and wonderful for a gallery house that loves taste and art.
By the artist from San Sperate, who died prematurely in 2016, a wooden sculpture representing a male portrait, made between 1964 and 1967, and the famous sound stones are exhibited in the 'Masters of the 20th century' section.
Cette sculpture fait partie de la production en bois de Pinuccio Sciola entre les années 1964- 1967, fondamentales pour sa formation artistique riche en enseignements, d'où ressortent son enthousiasme pour la leçon plastique de Michel-Ange et une sensibilité aiguë pour la forme, projetée vers les maîtres de la tradition de la sculpture italienne du XXe siècle comme Arturo Martini, Marino Marini et Giacomo Manzù. Les figures de Pinuccio Sciola des années 60 sont donc riches de résultats qui renvoient à l'archaïsme de la culture italienne, étayés par une dimension populaire, sentimentale et réaliste plus authentique. La sculpture en bois est une sculpture douloureuse et inquiétante qui se concrétise par des images convaincantes et sans équivoque ; les rondins travaillés par Pinuccio Sciola se transforment ainsi, en quelques coupes rapides, en figures, en êtres vivants pleins d'humanité palpitante et de drame intense.
Les portraits exécutés en bois sont des icônes des membres de sa famille et des personnes de sa patrie, le résultat d'un besoin visant la réalité humaine et sociale, tandis que les manières s'inspirent d'une simplification primitive. Le portrait considéré est une sculpture qui se caractérise par l'empreinte énergique que Pinuccio Sciola parvient à imprimer avec son marteau et son ciseau, sans dominer la matière et en exaltant toutes les propriétés et caractéristiques des stries du bois. Une plastique qui se distingue par sa force contenue, sa forme naturelle et l'intensité de vie qu'elle dégage. Le regard ferme et sévère, la concentration du visage et la coupe énergique du profil contribuent à donner à la sculpture une importance considérable. L'œuvre appartient à la collection privée des héritiers de Pinuccio Sciola.
Cette sculpture particulière, réalisée en bois massif sombre et très élégant, représente deux bustes d'un homme et d'une femme, vraisemblablement des amants, où l'on voit la figure masculine avoir l'intention d'embrasser la femme par derrière, tout en appuyant son visage contre ses omoplates. Son visage le montre les yeux fermés, dans l'acte de profiter de ce moment jusqu'à son dernier souffle. La femme, quant à elle, est représentée le visage détendu et serein, avec un sourire malicieux et amoureux, les yeux fermés pour profiter du toucher sensuel de son amant.
Cette sculpture est quelque chose de très rare et de merveilleux pour une galerie qui aime le goût et l'art.
De l'artiste de San Sperate, décédé prématurément en 2016, une sculpture en bois représentant un portrait masculin, réalisée entre 1964 et 1967, et les fameuses pierres sonores sont exposées dans la section " Maîtres du XXe siècle "
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