A beautiful and rare quadrangular earthenware soliflore vase with polychrome enamel and gold rakan decoration, decorated on the sides with dragons and phoenixes in particularly vivid colors in a frame of flowers and arabesques. Satsuma mark on underside. The workmanship and exceptional quality of this vase distinguish it from the classic Satsuma products destined for the export market during the Meiji era, and found today on the European market. Satsuma earthenware was born in 1598 under the influence of Shimazu Yoshihiro, a great Japanese lord whose intention was to establish a local pottery industry on the Satsuma territory. For over four hundred years, the potters of Satsuma developed original earthenware techniques, making it one of the leading references in Japanese ceramics. This type of ceramics is characterized by the diversity of shapes of vases, bowls, lighting fixtures and various decorative objects, which evolve according to the period and kiln used. For many, Satsuma ceramics evoke white-paste pieces with polychrome decorations enhanced by gilding; in fact, this was the most famous and sought-after style in Western countries at the end of the 19th century. It is known as "Golden Brocade Satsuma", due to the richness of its ornamentation and the systematic use of the color gold. The decoration, worked down to the smallest detail, can be very busy, thanks in particular to the use of large quantities of gold. Geometric and abstract forms are combined with realistic illustrations such as flowers and birds. The human figure is also widely used, in a style reminiscent of prints. The consecration of Satsuma earthenware began when it was exported to Western countries. It was in the 19th century that Satsuma porcelain was introduced to the West, notably through the Universal Exhibitions. Today, Satsuma ceramics are still produced by a large number of techniques and potters based in Kagoshima prefecture. More than 200 potters' workshops remain faithful to the quality and technique that have made Satsuma one of the greatest references in Japanese ceramics.
Magnifique et rare vase soliflore quadrangulaire en faïence à décor émaillé polychrome et rakan doré, décoré sur les côtés de dragons et de phénix aux couleurs particulièrement vives dans un cadre de fleurs et d'arabesques. Marque de Satsuma sur le dessous. Le travail et la qualité exceptionnelle de ce vase le distinguent des produits classiques de Satsuma destinés au marché de l'exportation pendant l'ère Meiji et que l'on trouve aujourd'hui sur le marché européen. La faïence de Satsuma est née en 1598 sous l'influence de Shimazu Yoshihiro, un grand seigneur japonais dont l'intention était d'établir une industrie locale de la poterie sur le territoire de Satsuma. Pendant plus de quatre cents ans, les potiers de Satsuma ont développé des techniques de faïence originales, ce qui en fait l'une des principales références de la céramique japonaise. Ce type de céramique se caractérise par la diversité des formes des vases, bols, luminaires et divers objets décoratifs, qui évoluent en fonction de la période et du four utilisés. Pour beaucoup, la céramique de Satsuma évoque des pièces en pâte blanche aux décors polychromes rehaussés de dorures ; c'était d'ailleurs le style le plus célèbre et le plus recherché dans les pays occidentaux à la fin du XIXe siècle. Il est connu sous le nom de "Golden Brocade Satsuma", en raison de la richesse de son ornementation et de l'utilisation systématique de la couleur or. La décoration, travaillée dans les moindres détails, peut être très chargée, notamment grâce à l'utilisation de grandes quantités d'or. Les formes géométriques et abstraites sont combinées à des illustrations réalistes telles que des fleurs et des oiseaux. La figure humaine est également largement utilisée, dans un style qui rappelle les estampes. La consécration de la faïence de Satsuma a commencé lorsqu'elle a été exportée vers les pays occidentaux. C'est au XIXe siècle que la porcelaine de Satsuma a été introduite en Occident, notamment par le biais des expositions universelles. Aujourd'hui, les céramiques de Satsuma sont toujours produites par un grand nombre de techniques et de potiers basés dans la préfecture de Kagoshima. Plus de 200 ateliers de potiers restent fidèles à la qualité et à la technique qui ont fait de Satsuma l'une des plus grandes références de la céramique japonaise.
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