An original 1851 watercolour painting, Thomas Miles Richardson Junior, Returning Home.A beautiful, poetically titled subject in watercolour by Thomas Miles Richardson Junior (1813–1890). The view is no doubt, like other drover subjects by Richardson, in the Scottish Highlands, a landscape favoured by the artist for its rugged splendor. Richardson is known to have painted 'Drovers above Loch Tay', depicting Scotland's traditional cattle drovers en route to the famous tryst at Crieff—where drovers from the north, and their 30,000 cows, would converge on the Perthshire town. Another work by the artist, in the Victoria and Albert Museum (FA.539), shows figures and animals crossing an Aberdeenshire bridge. The emotive trope of 'returning home' is one that had been used since the 18th century watercolourists, who included a peasant returning from market, or a labourer trudging home after work, to imbue a landscape with atmosphere.During his lifetime, Richardson's colourful watercolours of Northern England and the Scottish Highlands, as well as his scenic panoramas of Italy and Switzerland, enjoyed great popularity and fetched high prices. In 1857, John Ruskin noted of one Highland view, a Scene in Glen Nevis exhibited at the Old Water-Colour Society, ‘Mr. Richard [sic] is gradually gaining in manual power, and opposes cobalt and burnt sienna very pleasantly.' The present watercolour achieves an intensity of tone—with masterful juxtaposition blue and red-brown, of cobalt and burnt siena— whilst at the same time capturing the sense of fleeting weather and movement.A framing label indicates that this painting was one of a pair, the other being 'The Gerry [sic] River, Perthshire'. An additional label of framemakers Frost & Reed Studios Ltd bears the provenance of Col. G.R. Pilkington JP.Presented in an ornate swept gilt frame and washline mount. Image size: 17.5 x 25.5cm. Frame size: 40.2 x 48.6cm.All artworks come with a Certificate of Authenticity and—if it is a collection artwork—its accompanying collection text or artist biography. Signed: Signed lower left. Inscribed: Frame labels verso. Dated: Dated lower left. Height: 40.2cm (15.8″) Width: 48.6cm (19.1″) Condition: The watercolour is in excellent condition. Very slight age toning to the mount. The odd small loss to the frame moulding, which is not especially noticeable due to its overall decorative detail. Please see photos for detail. Presented: Framed.
Une aquarelle originale de 1851, Thomas Miles Richardson Junior, Returning Home (Retour à la maison). Un beau sujet à l'aquarelle, au titre poétique, de Thomas Miles Richardson Junior (1813-1890). La vue se situe sans aucun doute, comme d'autres sujets de Richardson sur les bergers, dans les Highlands écossais, un paysage que l'artiste préférait pour sa splendeur sauvage. Richardson est connu pour avoir peint "Drovers above Loch Tay", représentant les traditionnels conducteurs de bétail écossais en route pour le célèbre tryst de Crieff, où les conducteurs du nord et leurs 30 000 vaches convergeaient vers la ville du Perthshire. Une autre œuvre de l'artiste, conservée au Victoria and Albert Museum (FA.539), montre des personnages et des animaux traversant un pont de l'Aberdeenshire. Le thème émouvant du "retour à la maison" est utilisé depuis les aquarellistes du XVIIIe siècle, qui représentaient un paysan revenant du marché ou un ouvrier rentrant péniblement chez lui après son travail, afin d'imprégner un paysage d'une atmosphère.De son vivant, les aquarelles colorées de Richardson du nord de l'Angleterre et des Highlands écossais, ainsi que ses panoramas pittoresques d'Italie et de Suisse, jouissaient d'une grande popularité et atteignaient des prix élevés. En 1857, John Ruskin a noté à propos d'une vue des Highlands, une scène à Glen Nevis exposée à la Old Water-Colour Society, que "M. Richard [sic] gagne progressivement en puissance manuelle et oppose très agréablement le cobalt et la terre de sienne brûlée" La présente aquarelle atteint une intensité de ton - avec une juxtaposition magistrale de bleu et de rouge-brun, de cobalt et de terre de sienne brûlée - tout en capturant le sens du temps fugace et du mouvement. Une étiquette d'encadrement indique que cette peinture faisait partie d'une paire, l'autre étant "The Gerry [sic] River, Perthshire". Une étiquette supplémentaire des encadreurs Frost & Reed Studios Ltd indique la provenance du colonel G.R. Pilkington JP. Présenté dans un cadre doré orné et un support de ligne de lavage. Taille de l'image : 17,5 x 25,5 cm. Toutes les œuvres d'art sont accompagnées d'un certificat d'authenticité et, s'il s'agit d'une œuvre d'art de collection, du texte de la collection ou de la biographie de l'artiste. Signé : Signé en bas à gauche. Inscrit : Étiquettes du cadre au verso. Daté : Daté en bas à gauche. Hauteur : 40.2cm (15.8″) Largeur : 48.6cm (19.1″) Condition : L'aquarelle est en excellente condition. Très légères marques de vieillissement sur le support. Une petite perte à la moulure du cadre, qui n'est pas particulièrement visible en raison des détails décoratifs. Voir les photos pour plus de détails. Présentée : Encadrée.
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