The bronze group “The Abduction of the Sabines” , made in the technique of electroforming according to the model of the Florentine master Giovanni da Bologna, a representative of the early Baroque. The work illustrates the famous plot of Roman history when the robbers and pirates, associates of Romulus, invited the neighboring Sabinyan tribe to visit. In t the middle of the party at the signal of Romulus, the Romans rushed to grab the girls, pushing their fathers and husbands away, thereby ensuring the future of the eternal city. The work is built in a spiral manner; from the defeated and pleading for mercy on the bottom of the composition to the solemn possession of prey at the top. The expression of the struggle is ensured by the multi-direction of the hands. Passion and cherishing of the possessed are the leitmotifs of the protagonist. The Florentine master Giovanni da Bologna, nicknamed Jambolon, is considered one of the best masters of late mannerism. The sculpture group he created combines classical nudes typical for Greek sculpture and the dynamism of mannerism. In 1563, Giambolonia became a member of the prestigious Academy of Arts in Florence. He creates his first masterpiece for the city of Bologna: after receiving payment for a bronze sculpture of Neptune, the master creates it for the fountain of the same name. The design of the sculpture of the Sabinyanok began in 1579. Initially, the artist planned to create only two figures, which can be seen from the preparatory bronze blanks (Capodimonte Museum, Naples), but then he added a third figure, as evidenced by wax models (Victoria and Albert Museum, London). A full-scale plaster sculpture model can be seen in the Gallery of the Academy of Fine Arts in Florence. The statue illustrates the legend of the outbreak of the Sabine War. Almost the entire population of Rome was made up of men, and local tribes did not allow their women to marry the Romans because of their poverty. Romulus organizes a holiday in the city, inviting many guests, including his neighbors, and at a certain moment of the celebration, a violent abduction of women takes place, subsequently imprinted in stone by the great master Jambolonha.
Le groupe en bronze "L'enlèvement des Sabines", réalisé selon la technique de l'électroformage d'après le modèle du maître florentin Giovanni da Bologna, un représentant du baroque précoce. L'œuvre illustre la célèbre intrigue de l'histoire romaine lorsque les brigands et les pirates, associés à Romulus, invitent la tribu voisine des Sabines à leur rendre visite. Au milieu de la fête, au signal de Romulus, les Romains se précipitent pour s'emparer des filles, repoussant leurs pères et leurs maris, assurant ainsi l'avenir de la ville éternelle. L'œuvre est construite en spirale ; des vaincus et implorant la pitié au bas de la composition à la possession solennelle de la proie au sommet. L'expression de la lutte est assurée par la multidirection des mains. La passion et le chérissement des possédés sont les leitmotivs du protagoniste. Le maître florentin Giovanni da Bologna, surnommé Jambolon, est considéré comme l'un des meilleurs maîtres du maniérisme tardif. Le groupe de sculptures qu'il a créé combine les nus classiques typiques de la sculpture grecque et le dynamisme du maniérisme. En 1563, Giambolonia devient membre de la prestigieuse Académie des Arts de Florence. Il réalise son premier chef-d'œuvre pour la ville de Bologne : après avoir reçu le paiement d'une sculpture en bronze de Neptune, le maître la crée pour la fontaine du même nom. La conception de la sculpture du Sabinyanok commence en 1579. Au départ, l'artiste ne prévoyait de créer que deux figures, comme en témoignent les ébauches de bronze préparatoires (musée de Capodimonte, Naples), mais il a ensuite ajouté une troisième figure, comme en témoignent les modèles en cire (musée Victoria et Albert, Londres). Un modèle de sculpture en plâtre à l'échelle réelle est visible dans la galerie de l'Académie des Beaux-Arts de Florence. La statue illustre la légende du déclenchement de la guerre des Sabins. La quasi-totalité de la population de Rome est composée d'hommes, et les tribus locales ne permettent pas à leurs femmes d'épouser les Romains en raison de leur pauvreté. Romulus organise une fête dans la ville, invitant de nombreux hôtes, y compris ses voisins, et à un certain moment de la célébration, un violent enlèvement de femmes a lieu, gravé ensuite dans la pierre par le grand maître Jambolonha.
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