Designed between the end of the 60s and the beginning of the 70s by the designer Torbjørn Afdal, this rosewood case reveals all its splendor when, once its little key is turned, it becomes possible to transform it into a delicate, ingeniously arranged mini-bar .
Stocky, playful but refined, this cubic piece of furniture is teeming with details. We will notice the woodworking joints on the door, the choice of brass for the hinges blending wonderfully with its rosewood color, or the small green rug which accommodates whisky, cognac and rum of at least 20 years of age, Let’s make it clear!
Finally, if the country of a thousand fjords only housed barely 4 million inhabitants at the beginning of the 1970s, it nonetheless remains a nation wishing to assert its identity in terms of design compared to its other Scandinavian neighbors. On the label placed under the furniture we can read "Bruksbo". This is the design office responsible for at least 20% of the production of Norwegian furniture in the 1960s. They imagined and designed the furniture which would then be produced by various companies, such as carpentry here. Haug (Haug Snekkeri).
Even if the production of Norwegian designer furniture seems confidential compared to that of the Danish, the quality has nothing to envy of that of its counterpart. This particularity means that today beautiful Norwegian pieces, less common on the 20th century design market, remain rather unusual.
Conçu entre la fin des années 60 et le début des années 70 par le designer Torbjørn Afdal, ce coffret en bois de rose révèle toute sa splendeur lorsque, une fois sa petite clé tournée, il devient possible de le transformer en un mini-bar délicat et ingénieusement agencé.
Trapu, ludique mais raffiné, ce meuble cubique fourmille de détails. On remarquera les joints d'ébénisterie sur la porte, le choix du laiton pour les charnières se mariant à merveille avec sa couleur palissandre, ou encore le petit tapis vert qui accueille whisky, cognac et rhum d'au moins 20 ans d'âge, soyons clairs !
Enfin, si le pays aux mille fjords n'abritait qu'à peine 4 millions d'habitants au début des années 1970, il n'en demeure pas moins une nation désireuse d'affirmer son identité en matière de design par rapport à ses autres voisins scandinaves. Sur l'étiquette placée sous le meuble, on peut lire "Bruksbo". Il s'agit du bureau de design responsable d'au moins 20% de la production de meubles norvégiens dans les années 1960. Ils imaginaient et concevaient les meubles qui étaient ensuite produits par différentes entreprises, comme ici la menuiserie. Haug (Haug Snekkeri).
Même si la production de meubles design norvégiens semble confidentielle par rapport à celle des Danois, la qualité n'a rien à envier à celle de son homologue. Cette particularité fait qu'aujourd'hui les belles pièces norvégiennes, moins courantes sur le marché du design du 20e siècle, restent plutôt rares.
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