Pair of Louis XVI style ormolu candelabras, each with six scrolling candle arms and corresponding sockets and drip plates raised from a foliate cast central baluster. The central shaft emanating from a fluted urn supported by four rams on a square plinth. The square plinth made of mahogany with ormolu decoration. With fine ormolu cast decoration, rich chasing throughout. In the manner of Francois Remond (circa 1747 – 1812, maître in 1774), possibly after a model. Firms such as the Paris firm of Beurdeley were well known for its late 19th century high quality adaptations of Raymonds work. Remond became one of the best regarded of bronze gilders, carvers and casters of his time, and the chief supplier of ormolu to the marchand-mercier Dominique Daguerre, although he was also employed by ébénistes such as Jean-Henri Riesener and David Roentgen two of the most celebrated makers of the second half of the 18th century. He had also many private clients including Marie-Antoinette, the comte d'Artois and the duc de Penthièvre. Comparative literature: Ottomeyer, H., Proschel, P., Vergoldete Bronzen, Die Bronzearbeiten des Spätbarock und Klassizismus, Vol.I, Munich 1986, Vol.II, p. 597-601
Paire de candélabres de style Louis XVI en bronze doré, chacun avec six bras de lumière à volutes et les douilles et égouttoirs correspondants, surélevés d'un balustre central en fonte foliée. Le fût central provient d'une urne cannelée soutenue par quatre béliers sur un socle carré. La plinthe carrée est en acajou avec un décor en bronze doré. Avec un décor en bronze doré fin, richement ciselé. A la manière de François Remond (vers 1747 - 1812, maître en 1774), peut-être d'après un modèle. Des firmes comme la firme parisienne Beurdeley étaient bien connues pour leurs adaptations de grande qualité des travaux de Raymonds à la fin du XIXe siècle. Remond est devenu l'un des doreurs, sculpteurs et fondeurs de bronze les plus réputés de son époque, et le principal fournisseur de bronze doré du marchand-mercier Dominique Daguerre, bien qu'il ait également été employé par des ébénistes tels que Jean-Henri Riesener et David Roentgen, deux des plus célèbres fabricants de la seconde moitié du XVIIIe siècle. Il a également eu de nombreux clients privés, dont Marie-Antoinette, le comte d'Artois et le duc de Penthièvre. Littérature comparée : Ottomeyer, H., Proschel, P., Vergoldete Bronzen, Die Bronzearbeiten des Spätbarock und Klassizismus, Vol.I, Munich 1986, Vol.II, p. 597-601
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