Intersecting Lines - Plate 4 is an original artwork realized by François Morellet in 1975. Black and white serighraph. Hand-signed by the artist on the back of the artwork. Numberd on the back. Edition 88/99 Good conditions. The artwork is part of the portofolio of 5 serigraphs curated by Giovanna Dalla Chiesa and Giuseppe Appella, printed by Serico, Mcerata and edited by L'Arco edizioni d'arte - Galleria della Trinità. The portfolio was printed in 129 specimen (99 arab numerals and 30 roman numbers copies) François Morellet is considered one of the precursors of minimalism in Europe and one of the greatest masters of geometric abstraction. In the 1950s, influenced by the neoplasticism of Mondrian and Van Doesburg, he moved towards a formal and chromatic reduction, reaching a simple and geometric language. After the trip to Brazil and Spain, Morellet's artistic style definitively approached abstraction and geometrism. Between 1960 and 1970 the artist began to create the so-called ''frames'', parallel lines positioned in a precise order and to use neon as a new means of expression. In 1972 he participated in the Venice Biennale and in many retrospectives throughout Europe. Later he created a group of artists, called GRAV (Groppe de Ricerche d’Art Visuelle), with the aim of creating an experimental art.
Intersecting Lines - Plate 4 est une œuvre originale réalisée par François Morellet en 1975. Sérigraphie en noir et blanc. Signée à la main par l'artiste au dos de l'œuvre. Numérotée au verso. Edition 88/99 Bonnes conditions. L'œuvre fait partie du portfolio de 5 sérigraphies réalisées par Giovanna Dalla Chiesa et Giuseppe Appella, imprimées par Serico, Mcerata et éditées par L'Arco edizioni d'arte - Galleria della Trinità. Le portfolio a été imprimé en 129 exemplaires (99 en chiffres arabes et 30 en chiffres romains). François Morellet est considéré comme l'un des précurseurs du minimalisme en Europe et l'un des plus grands maîtres de l'abstraction géométrique. Dans les années 1950, influencé par le néoplasticisme de Mondrian et de Van Doesburg, il s'oriente vers une réduction formelle et chromatique, atteignant un langage simple et géométrique. Après le voyage au Brésil et en Espagne, le style artistique de Morellet aborde définitivement l'abstraction et le géométrisme. Entre 1960 et 1970, l'artiste commence à créer des "cadres", des lignes parallèles placées dans un ordre précis et à utiliser le néon comme nouveau moyen d'expression. En 1972, il participe à la Biennale de Venise et à de nombreuses rétrospectives dans toute l'Europe. Plus tard, il a créé un groupe d'artistes, appelé GRAV (Groppe de Ricerche d'Art Visuelle), dans le but de créer un art expérimental.
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