The Magician is an etching and aquatint realized by Franco Gentilini (Italian Painter, 1909-1981) in the 1970s. from the serie "The Tarots" Dry stamp by Il Cigno Stamperia d’Arte. Hand-signed by pencil on the lower. artist's proof. Franco Gentilini (Italian Painter, 1909-1981): Gentilini's artistic world was formed in the context of Italian culture between the Second World War and the postwar period. The artist perfects his technical note characterized by a happy combination of painting and drawing on a preparatory material background mixed with sand. The themes of his works are cathedrals, baptisteries, jugglers and buskers, landscapes with irregular perspectives, women characterized by ankle boots with spool heels, bicycles, trucks, cats and lions. Gentilini is the artist of joie de vivre, despite the fact that in recent years he portrayed a world shattered by the Second World War. Since the mid-fifties, his research has been directed towards an essential geometric stylization which, by making use of overturned perspectives and skewed planes, finds a completely new and personal compositional balance. To celebrate the centenary of the artist's birth, several retrospectives were held in public spaces (Pericle Fazzini Museum in Assisi and Museo della Permanente in Milan) organized largely by his wife Luciana Giuntoli who also took care of the collection of his personal archive.
Le Magicien est une eau-forte et aquatinte réalisée par Franco Gentilini (peintre italien, 1909-1981) dans les années 1970. de la série "Les Tarots" timbre sec de Il Cigno Stamperia d'Arte. Signé à la main au crayon dans la partie inférieure. Épreuve d'artiste. Franco Gentilini (peintre italien, 1909-1981) : L'univers artistique de Gentilini s'est formé dans le contexte de la culture italienne entre la Seconde Guerre mondiale et l'après-guerre. L'artiste perfectionne sa note technique caractérisée par une heureuse combinaison de peinture et de dessin sur un fond de matériau préparatoire mélangé à du sable. Les thèmes de ses œuvres sont les cathédrales, les baptistères, les jongleurs et les buskers, les paysages aux perspectives irrégulières, les femmes caractérisées par des bottines à talon, les bicyclettes, les camions, les chats et les lions. Gentilini est l'artiste de la joie de vivre, même si, ces dernières années, il a dépeint un monde brisé par la Seconde Guerre mondiale. Depuis le milieu des années cinquante, sa recherche s'est orientée vers une stylisation géométrique essentielle qui, en utilisant des perspectives renversées et des plans obliques, trouve un équilibre compositionnel tout à fait nouveau et personnel. À l'occasion du centenaire de la naissance de l'artiste, plusieurs rétrospectives ont été organisées dans des lieux publics (musée Pericle Fazzini à Assise et Museo della Permanente à Milan), en grande partie grâce à son épouse Luciana Giuntoli, qui s'est également occupée de la collecte de ses archives personnelles.
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