Spectacular East Side sofa and 2 lounge chairs designed by Ettore Sottsass for Knoll International in 1983. Post-Modern sofa and armchairs with their original two-tone blue Kvadrat Tonus upholstery in nice vintage condition. The set features a gray enameled steel base with translucent plastic feet. Marked Knoll underneath the seats. Architect and designer Ettore Sottsass produced an expansive body of work that included furniture, jewelry, glass, lighting, and office design. He’s perhaps best known as a co-founder of the Memphis Group design collective, which came together in the 1980s. Twentieth-century movements such as Art Deco and Pop art informed Sottsass’s Memphis aesthetic, which embraced vibrant colors, geometric patterns, and a progressive spirit. Sottsass hoped to infuse vitality and an unpretentious sense of fun into people’s relationships with objects and built environments. He studied architecture at the Polytechnic University of Turin before working as a design consultant at Olivetti (an Italian manufacturer then famous for its typewriters), where he began to hone his design philosophy. His work belongs in the collections of the Metropolitan Museum of Art, the Museum of Modern Art, the Centre Pompidou, and the Victoria and Albert Museum.
Spectaculaire canapé East Side et 2 chaises longues conçus par Ettore Sottsass pour Knoll International en 1983. Canapé et fauteuils post-modernes avec leur revêtement d'origine Kvadrat Tonus bleu bicolore en bon état vintage. L'ensemble présente une base en acier émaillé gris avec des pieds en plastique translucide. Marqué Knoll sous les sièges. L'architecte et designer Ettore Sottsass a produit un vaste ensemble d'œuvres comprenant des meubles, des bijoux, du verre, des éclairages et des bureaux. Il est peut-être plus connu en tant que cofondateur du collectif de designers Memphis Group, qui s'est constitué dans les années 1980. Les mouvements du XXe siècle tels que l'Art déco et le Pop art ont inspiré l'esthétique Memphis de Sottsass, qui se caractérise par des couleurs vives, des motifs géométriques et un esprit progressiste. Sottsass espérait insuffler de la vitalité et un sens de l'amusement sans prétention dans les relations des gens avec les objets et les environnements bâtis. Il a étudié l'architecture à l'université polytechnique de Turin avant de travailler comme consultant en design chez Olivetti (un fabricant italien alors célèbre pour ses machines à écrire), où il a commencé à affiner sa philosophie du design. Ses œuvres font partie des collections du Metropolitan Museum of Art, du Museum of Modern Art, du Centre Pompidou et du Victoria and Albert Museum.
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