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Collect this Correspondence by Massimo Bontempelli to the Countess Pecci-Blunt. This lot is composed of 6 items, in Italian, written from 1934 to 1937. Excellent conditions, perfectly readable. Including original envelopes. In details: Autograph Telegram Signed. Frascati, 1934. Autograph Telegram Signed. Viareggio, August 17th 1934 Autograph Letter Signed. Frascati, April 25th 1934. One page, single-sided. On letterhead paper '' Reale Accademia d'Italia''. Autograph Greeting Postcard Signed. Altomare, January 3rd 1935. Signed by Montempelli and his wife. Autograph Letter Signed. Rome, January 13th 1935. One page, single-sided. On letterhead paper '' Reale Accademia d'Italia''. Autograph Letter Signed. Milan, May 30th 1937. One page, single-sided. On letterhead paper '' Reale Accademia d'Italia''. From the Royal Academy of Italy, Massimo Bontempelli writes to the Countess Pecci-Blunt, meditating on congresses and literary conferences and declining invitations to sumptuous lunches, because of previous commitment. During this period, Bontempelli was close to the Fascism, and as a member of this political movement and for literary honors he gained the chair for the Royal academy of Italy. He served as a secretary of the fascist writers' union and spent time abroad lecturing on Italian culture. promoting Italian Culture was the common mission of the Countess Pecci-Blunt and Bontempelli. However, in 1938 he was kicked out of the Fascist party, drifting towards Communism. Massimo Bontempelli (1878 - 1960) Italian poet, playwright, novelist and composer, Massimo Bontempelli was influential in developing and promoting the literary style known as Magical Realism. After the war, he settled in Milan and became interested in the Futurist and Magical realist literary styles. In 1926, along with Curzio Malaparte, founded the journal ''900'', with the contribution of James Joyce, Max Jacob, and Rainer Maria Rilke, Virginia Woolf and Blaise Cendrars. During the late 1920s and early 1930s, Bontempelli was close to the Fascism, and as a member of this political movement and for literary honors he gained the chair for the Royal academy of Italy. He served as a secretary of the fascist writers' union and spent time abroad lecturing on Italian culture. However, in 1938 he was kicked out of the Fascist party, drifting towards Communism. In 1953, Bontempelli's ''L'amante Fedele'' won't the Strega Prize, Italy's most prestigious literary award. Countess Anna Laetitia Pecci (Rome, 1885 - Marlia, 1971) Better known as Mimì Pecci-Blunt , the Italian noblewoman was an art collector, patron and nephew of Pope Leo XIII. Extremely volcanic, she was very active in the cultural field, opening numerous lounges, galleries and theaters. In 1919 she married Cecil Blumenthal, later changed to Blunt, a wealthy Jewish banker from New York, heir to an important collection of nineteenth-century French painting. His Parisian and Roman salons was frequented by artists and intellectuals of the caliber of Salvador Dalì, Paul Valery, Poulenc, Paul Claudel.
Collectionnez cette Correspondance de Massimo Bontempelli à la Comtesse Pecci-Blunt. Ce lot est composé de 6 pièces, en italien, écrites de 1934 à 1937. Excellentes conditions, parfaitement lisibles. Enveloppes originales incluses. En détail : Télégramme autographe signé. Frascati, 1934. Télégramme Autographe Signé. Viareggio, 17 août 1934. Lettre autographe signée. Frascati, 25 avril 1934. Une page, simple face. Sur papier à en-tête '' Reale Accademia d'Italia''. Carte postale de vœux autographe signée. Altomare, 3 janvier 1935. Signée par Montempelli et sa femme. Lettre autographe signée. Rome, 13 janvier 1935. Une page, simple face. Sur papier à en-tête '' Reale Accademia d'Italia''. Lettre autographe signée. Milan, 30 mai 1937. Une page, simple face. Sur papier à en-tête '' Reale Accademia d'Italia''. De l'Académie royale d'Italie, Massimo Bontempelli écrit à la comtesse Pecci-Blunt, méditant sur les congrès et les conférences littéraires et déclinant les invitations à de somptueux déjeuners, en raison d'engagements antérieurs. Pendant cette période, Bontempelli est proche du fascisme, et en tant que membre de ce mouvement politique et pour les honneurs littéraires, il obtient la chaire de l'Académie royale d'Italie. Il a été secrétaire de l'union des écrivains fascistes et a passé du temps à l'étranger pour donner des conférences sur la culture italienne. La promotion de la culture italienne était la mission commune de la comtesse Pecci-Blunt et de Bontempelli. Cependant, en 1938, il est expulsé du parti fasciste, dérivant vers le communisme. Massimo Bontempelli (1878 - 1960) Poète, dramaturge, romancier et compositeur italien, Massimo Bontempelli a joué un rôle important dans le développement et la promotion du style littéraire connu sous le nom de réalisme magique. Après la guerre, il s'installe à Milan et s'intéresse aux styles littéraires du futurisme et du réalisme magique. En 1926, avec Curzio Malaparte, il fonde la revue ''900'', avec la contribution de James Joyce, Max Jacob, Rainer Maria Rilke, Virginia Woolf et Blaise Cendrars. À la fin des années 1920 et au début des années 1930, Bontempelli était proche du fascisme, et en tant que membre de ce mouvement politique et pour les honneurs littéraires, il a obtenu la chaire de l'Académie royale d'Italie. Il a été secrétaire de l'union des écrivains fascistes et a passé du temps à l'étranger pour donner des conférences sur la culture italienne. Cependant, en 1938, il a été exclu du parti fasciste et a dérivé vers le communisme. En 1953, "L'amante Fedele" de Bontempelli a remporté le prix Strega, le prix littéraire le plus prestigieux d'Italie. Comtesse Anna Laetitia Pecci (Rome, 1885 - Marlia, 1971) Plus connue sous le nom de Mimì Pecci-Blunt, cette noble italienne était collectionneuse d'art, mécène et neveu du pape Léon XIII. Extrêmement volcanique, elle était très active dans le domaine culturel, ouvrant de nombreux salons, galeries et théâtres. En 1919, elle épousa Cecil Blumenthal, devenu plus tard Blunt, un riche banquier juif de New York, héritier d'une importante collection de peinture française du XIXe siècle. Ses salons parisiens et romains sont fréquentés par des artistes et des intellectuels de la trempe de Salvador Dalì, Paul Valéry, Poulenc, Paul Claudel.
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