This Bestiary Console was designed by Analogia Project in collaboration with the ceramist Alessio Sarri. It is made from polished steel, mirror, and ceramic. It is part of a limited edition and comes with a certificate of authenticity.The new projects for Camp Design Gallery are inspired by Romanesque architecture, the space value of the environments of the basilicas and churches of this period, and the decorative language of architectural details. The essential geometric elements that characterize the Romanesque architecture are complemented by imaginative decorations that are affected by the relationship between men and gods: the moralizing role of the church and the Bible precepts take form in animals, real or imaginary, that appear in the details of the architectural elements. mysterious animals that belong to the Romanesque bestiary also appear on the new pieces: on a mirror, in which the snout of a strange living being is emerging from the glossy surface; the ceramic colored top of a console, resting on slender columns and arches; on a carpet, where a dog of a Roman mosaic becomes a wool surface. The animal-like elements have been scanned, digitized and printed 3D: these have been used to produce the molds of ceramic elements. The ancient-modern relationship, the basis of this research, is highlighted, then not only from a formal point of view but also from the technical choices to produce these pieces. All items have been developed with Italian craftsmanship excellence, Alessio Sarri for ceramic elements of the mirror and console, Mariantonia Urru for the carpet.
Cette Bestiary Console a été conçue par Analogia Project en collaboration avec le céramiste Alessio Sarri. Elle est faite d'acier poli, de miroir et de céramique. Elle fait partie d'une édition limitée et est accompagnée d'un certificat d'authenticité.Les nouveaux projets de la Camp Design Gallery s'inspirent de l'architecture romane, de la valeur spatiale des environnements des basiliques et des églises de cette période, et du langage décoratif des détails architecturaux. Les éléments géométriques essentiels qui caractérisent l'architecture romane sont complétés par des décorations imaginatives qui sont affectées par la relation entre les hommes et les dieux : le rôle moralisateur de l'église et les préceptes de la Bible prennent forme dans les animaux, réels ou imaginaires, qui apparaissent dans les détails des éléments architecturaux. des animaux mystérieux qui appartiennent au bestiaire roman apparaissent également sur les nouvelles pièces : sur un miroir, dans lequel le museau d'un étrange être vivant émerge de la surface brillante ; sur le dessus d'une console colorée en céramique, reposant sur des colonnes et des arcs élancés ; sur un tapis, où un chien d'une mosaïque romaine devient une surface de laine. Les éléments animaliers ont été scannés, numérisés et imprimés en 3D : ceux-ci ont été utilisés pour produire les moules des éléments en céramique. Le rapport entre l'ancien et le moderne, qui est à la base de cette recherche, est mis en évidence, non seulement d'un point de vue formel, mais aussi à partir des choix techniques pour produire ces pièces. Tous les articles ont été développés avec l'excellence de l'artisanat italien, Alessio Sarri pour les éléments céramiques du miroir et de la console, Mariantonia Urru pour le tapis.
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