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An original late 19th-century watercolour painting, Alfred Tidey, The Old Ham Stone Quarry, Somerset.This impressive large watercolour, in mellow tones and soft brushstrokes, by Victorian painter Alfred Tidey (1808–1892) is a poetic rendition of the quarry at Ham Hill in Somerset. Hamstone is a distinctive, warm honey-coloured building stone, used to construct buildings in many of the pretty villages and towns of south Somerset. More grand examples include Montacute House and Brympton House, near Yeovil. Ham Hill Stone can be readily sawn and dressed and as a consequence is woven into the fabric of many medieval churches in Devon, Dorset and western Somerset in the form of door and window surrounds.In the 19th century there were twenty-four small quarries operating on Ham Hill employing some 200 men. In later Victorian times industrial quarrying expanded significantly, with upwards of 200 small family-run quarries and masonry businesses operating on site. Painted by Tidey in the latter decades of the 19th century, however, here the artist's vision is one of youthful recreation and exploration—a young figure scampers up the rockside overgrown with foliage—not of Victorian industry. Titled 'The Old Ham Stone Quarry', it celebrates the quarry not as a place of industrial innovation but rather as a picturesque site of an ancient practice—dating back to Roman times at Ham Hill—that links human civilisation and the very earth itself.Alfred Tidey (1808–1892) was a miniature painter, born in Worthing, Sussex. His father was a schoolmaster and his younger brother, Henry Fryer Tidey (1814–1872), also became an artist. While still young he came to London, where he attracted the notice of Henry Neville, 2nd Earl of Abergavenny. He began to exhibit at the Royal Academy in 1831, and in 1836 he sent a miniature of Sir John Conroy to the Duchess of Kent. This led to the Duchess's daughter, the young Queen Victoria, commissioning him in 1841 to paint a miniature of the Hon. Julia Henrietta Anson, one of her maids of honour. Further notable commissions included Queen Victoria's daughter, the Empress Frederick, and granddaughter, Princess Victoria of Schleswig-Holstein. He continued to exhibit miniatures at the Royal Academy regularly until 1857, but seldom after that date. He also exhibited some watercolour drawings, ending in 1887. Three of his final works appeared in 1891 in the exhibition of the Dudley Gallery Art Society, of which he was a member.In watercolour with white bodycolour highlights and scratching out.Presented in a smart gilt frame with wash line mount in Ingres Cover Fabriano mount board. Hampton Hill Gallery, Hampstead label on the back of the frame.Image size: 45.2 x 61.5cm. Frame size: 63.5 x 79cm.All artworks come with a Certificate of Authenticity. Signed: Monogrammed lower right. Inscribed: Inscribed lower right. Height: 45.2cm (17.8″) Width: 61.5cm (24.2″) Condition: In good condition for its age. The picture may have minor imperfections such as slight marks, toning, foxing, creasing or pinholes, commensurate with age. Please see photos for detail. Presented: Framed.
Cette impressionnante aquarelle de grande taille, aux tons doux et aux coups de pinceau délicats, réalisée par le peintre victorien Alfred Tidey (1808-1892), est une représentation poétique de la carrière de Ham Hill, dans le Somerset. La pierre de Hamstone est une pierre de construction caractéristique, d'une chaude couleur miel, utilisée pour construire des bâtiments dans de nombreux jolis villages et villes du sud du Somerset. Parmi les exemples les plus grandioses, citons Montacute House et Brympton House, près de Yeovil. La pierre de Ham Hill peut être facilement sciée et taillée, ce qui explique qu'elle soit intégrée dans le tissu de nombreuses églises médiévales du Devon, du Dorset et de l'ouest du Somerset sous la forme d'encadrements de portes et de fenêtres.Au XIXe siècle, vingt-quatre petites carrières étaient exploitées à Ham Hill, employant quelque 200 hommes. À la fin de l'époque victorienne, l'exploitation industrielle des carrières s'est considérablement développée, avec plus de 200 petites carrières familiales et entreprises de maçonnerie opérant sur le site. Peinte par Tidey dans les dernières décennies du XIXe siècle, la vision de l'artiste est cependant celle d'une récréation et d'une exploration de la jeunesse - un jeune personnage grimpe à flanc de rocher envahi par le feuillage - et non celle de l'industrie victorienne. Intitulée "The Old Ham Stone Quarry", cette œuvre célèbre la carrière non pas comme un lieu d'innovation industrielle, mais plutôt comme le site pittoresque d'une pratique ancienne - remontant à l'époque romaine à Ham Hill - qui lie la civilisation humaine à la terre elle-même.Alfred Tidey (1808-1892) était un peintre de miniatures, né à Worthing, dans le Sussex. Son père était maître d'école et son frère cadet, Henry Fryer Tidey (1814-1872), devint également artiste. Alors qu'il est encore jeune, il se rend à Londres, où il attire l'attention de Henry Neville, 2e comte d'Abergavenny. Il commence à exposer à la Royal Academy en 1831 et, en 1836, il envoie une miniature de Sir John Conroy à la duchesse de Kent. La fille de la duchesse, la jeune reine Victoria, lui commande en 1841 une miniature de l'honorable Julia Henrietta Anson, l'une de ses demoiselles d'honneur. D'autres commandes notables concernent la fille de la reine Victoria, l'impératrice Frederick, et sa petite-fille, la princesse Victoria de Schleswig-Holstein. Il continue à exposer régulièrement des miniatures à la Royal Academy jusqu'en 1857, mais rarement après cette date. Il expose également quelques dessins à l'aquarelle, jusqu'en 1887. Trois de ses dernières œuvres sont apparues en 1891 dans l'exposition de la Dudley Gallery Art Society, dont il était membre.Aquarelle avec rehauts d'aquarelle blanche et grattage.Présenté dans un élégant cadre doré avec montage au lavis dans un carton de montage Ingres Cover Fabriano. L'étiquette de la Hampton Hill Gallery, Hampstead, se trouve au dos du cadre. Toutes les œuvres d'art sont accompagnées d'un certificat d'authenticité. Signé : Monogramme en bas à droite. Inscrit : Inscrit en bas à droite. Hauteur : 45.2cm (17.8″) Largeur : 61.5cm (24.2″) Condition : En bon état pour son âge. L'image peut présenter des imperfections mineures telles que de légères marques, des tonalités, des rousseurs, des plis ou des trous d'épingle, en fonction de l'âge. Voir les photos pour plus de détails. Présenté : Encadré.
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