"Miró Exhibition Poster " is an original photo-offset realized after Joan Miró in 1971, it comes from one of the Italian Exhibition posters of the artist, held in Rome, Piazza Navona, 43 in Marino. Perfect conditions, signed on plate. The artwork represents one of the stunning abstract, vivid, and colorful piece of art harmonized with intense black, interesting, eye-shaped and geometric constructions down is written the information of the exhibition, written in smaller letters, Editoriale Grafica-Roma. Joan Miró (1893-1983) was a Spanish artist. Since the beginning, Miró’s work included a component of fantasy and hallucination. His artistic approach encouraged the free play of associations, and envisaged “accidents” to provoke reactions closely connected to subconscious experiences. While rejected any formal association with movements or groups, including the Surrealists, André Breton recognised him as “the most Surrealist of us all”. His artistic approach encouraged the free play of associations, and envisaged “accidents” to provoke reactions closely connected to subconscious experiences. Miró’s famous motifs consist of freely reshaped fragments cut from catalogues for machinery on canvases to form black silhouettes – solid or in outline, with dramatic accents of white and red.
"L'affiche de l'exposition Miró est une photo offset originale réalisée d'après Joan Miró en 1971, elle provient d'une des affiches de l'exposition italienne de l'artiste, qui s'est tenue à Rome, Piazza Navona, 43 à Marino. Parfait état, signé sur la plaque. L'œuvre représente l'une des plus belles œuvres d'art abstraites, vives et colorées, harmonisées avec des constructions noires intenses, intéressantes, en forme d'œil et géométriques. En bas est inscrite l'information de l'exposition, en lettres plus petites, Editoriale Grafica-Roma. Joan Miró (1893-1983) était un artiste espagnol. Dès le début, l'œuvre de Miró comporte une part de fantaisie et d'hallucination. Son approche artistique encourageait le libre jeu des associations et envisageait des "accidents" pour provoquer des réactions étroitement liées à des expériences subconscientes. Bien qu'il ait rejeté toute association formelle avec des mouvements ou des groupes, y compris les surréalistes, André Breton l'a reconnu comme "le plus surréaliste d'entre nous". Son approche artistique encourageait le libre jeu des associations et envisageait des "accidents" pour provoquer des réactions étroitement liées à des expériences subconscientes. Les célèbres motifs de Miró consistent en des fragments librement remodelés, découpés dans des catalogues pour être placés sur des toiles afin de former des silhouettes noires - pleines ou en contours, avec des accents dramatiques de blanc et de rouge.
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