Print on paper. Rare anti-racist poster which, as per the wording below, was published as a supplement to 'MAI' magazine in June '68 , in the series 'MAI's posters by Giò' (Giorgio Tavaglione). It is a manifesto of the beat movements that spread in Italy in the years 1967-1968: thanks to the use of the mimeograph, which allowed the self-publishing of a great number of leaflets, posters, poetic anthologies, small plaquettes and, above all, magazines, young beatniks created an alternative channel of information that represented the primary vehicle for spreading the principles that animated the beat movement, as opposed to the official cultural and communication circuits. Within the magazines, and in the various beat activities in general, poetry writing assumed an essential role as an integral part of the practice of dissent, since it represented one of the main forms of expression and affirmation of a different ideal of life, as well as a different idea of collectivity. Giorgio Tavaglione was one of the best-known artistic exponents of the beat movement: as a complete self-taught Giò drew the posters, flyers and covers of the first Italian underground magazines of the 1960s; disappeared for years after a trip to India , he later reappeared as a designer of tarot cards and talismans in the realization of which he transferred his excellent graphic quality, his typical meticulous and imaginative, esoteric and visionary style.Framed work.
Impression sur papier. Rare affiche antiraciste qui, selon le texte ci-dessous, a été publiée comme supplément à la revue "MAI" en juin 68, dans la série "MAI's posters by Giò" (Giorgio Tavaglione). Il s'agit d'un manifeste des mouvements beat qui se sont répandus en Italie dans les années 1967-1968 : grâce à l'utilisation de la ronéotypie, qui a permis l'auto-édition d'un grand nombre de tracts, d'affiches, d'anthologies poétiques, de petites plaquettes et, surtout, de revues, les jeunes beatniks ont créé un canal d'information alternatif qui a représenté le principal véhicule de diffusion des principes qui animaient le mouvement beat, par opposition aux circuits officiels de la culture et de la communication. Dans les revues, et dans les diverses activités beat en général, l'écriture de poèmes a joué un rôle essentiel en tant que partie intégrante de la pratique de la dissidence, car elle représentait l'une des principales formes d'expression et d'affirmation d'un idéal de vie différent, ainsi que d'une idée différente de la collectivité. Giorgio Tavaglione a été l'un des représentants artistiques les plus connus du mouvement beat : en parfait autodidacte, Giò a dessiné les affiches, les prospectus et les couvertures des premières revues underground italiennes des années 1960 ; disparu pendant des années après un voyage en Inde, il est réapparu plus tard comme concepteur de cartes de tarot et de talismans dans la réalisation desquels il a transféré son excellente qualité graphique, son style typique, méticuleux et imaginatif, ésotérique et visionnaire.Œuvre encadrée.
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