Zao Wou-ki - Moments - Original Aquatint Edition of 130 Dimensions: 34.2 x 30.5 cm Vellum paper BFK Rives 1996 Bibliography: Jørgen Ågerup, Zao Wou-Ki: The Graphic Work, A Catalogue Raisonné 1937 - 1995, Copenhagen, 1995, pl.380-386, pp.207-208 Zao Wou Ki (1921 - 2013) At the tender age of fourteen Zao Wou-Ki began studying at the art academy of Hangzhou and began painting in oil. From 1941 to 1947 Wou-Ki worked there as a professor and showed his work in one of his first solo exhibitions. The young artist was strongly influenced by exponents of European Modernity. In 1948 Zao Wou-Ki emigrated to Paris, where he became acquainted with Henri Michaux, Alberto Giavometti, Joan Miró and Maria Elena Vieira da Silva. Wou-Ki attended courses at the ''Grande Chaumière'' in Paris and learned lithography. Only one year later his first Paris solo exhibition took place at the Creuze gallery and was followed by numerous others throughout Europe. Influenced by Paul Klee, Wou-Ki increasingly moved away from representational painting and turned towards a synthesis between Eastern calligraphy and European Art informel. Zao Wou-Ki's poetic, abstract pictures evoke scenic-cosmic associations. In 1953 the artist designed the set for the ballet ''Die Perle'' by R. Petit, followed by a Carnegie Award in Pittsburgh in 1955. In 1957-58 Zao Wou-Ki traveled around the USA. In 1964 he received French citizenship. In 1965 the artist's works were shown in a first large retrospective at the Folkwang museum in Essen. During the 1970s Wou-Ki repeatedly went to China and produced a series of ink paintings following Chinese traditions. As a friend of H. Michaux and A. Malraux, Zao Wou-Ki also contributed to numerous illustration projects. In 1980 he was appointed as a professor at the ''Ecole Nationale supérieure des Arts décoratifs''. During the 1990s Zao Wou-Ki received numerous honorary doctorates and the Japanese Premium Imperial Award and his works were shown at large international exhibitions including the Venice Biennale in 1996.
Zao Wou-ki - Moments - Edition originale Aquatinte de 130 Dimensions : 34.2 x 30,5 cm Papier vélin BFK Rives 1996 Bibliographie : Jørgen Ågerup, Zao Wou-Ki : The Graphic Work, A Catalogue Raisonné 1937 - 1995, Copenhague, 1995, pl.380-386, pp.207-208 Zao Wou Ki (1921 - 2013) À l'âge de quatorze ans, Zao Wou-Ki a commencé à étudier à l'académie des beaux-arts de Hangzhou et a commencé à peindre à l'huile. De 1941 à 1947, Wou-Ki y travaille comme professeur et présente ses œuvres dans l'une de ses premières expositions personnelles. Le jeune artiste a été fortement influencé par les représentants de la modernité européenne. En 1948, Zao Wou-Ki émigre à Paris, où il fait la connaissance de Henri Michaux, Alberto Giavometti, Joan Miró et Maria Elena Vieira da Silva. Wou-Ki suit des cours à la Grande Chaumière à Paris et apprend la lithographie. Un an plus tard seulement, sa première exposition personnelle à Paris a eu lieu à la galerie Creuze et a été suivie de nombreuses autres dans toute l'Europe. Influencé par Paul Klee, Wou-Ki s'éloigne de plus en plus de la peinture figurative et se tourne vers une synthèse entre la calligraphie orientale et l'art informel européen. Les images poétiques et abstraites de Zao Wou-Ki évoquent des associations scéniques-cosmiques. En 1953, l'artiste a conçu le décor du ballet "Die Perle" de R. Petit, suivi d'un Carnegie Award à Pittsburgh en 1955. En 1957-58, Zao Wou-Ki voyage à travers les États-Unis. En 1964, il obtient la nationalité française. En 1965, les œuvres de l'artiste ont été présentées dans une première grande rétrospective au musée Folkwang à Essen. Au cours des années 1970, Wou-Ki s'est rendu à plusieurs reprises en Chine et a réalisé une série de peintures à l'encre suivant les traditions chinoises. En tant qu'ami de H. Michaux et A. Malraux, Zao Wou-Ki a également contribué à de nombreux projets d'illustration. En 1980, il est nommé professeur à l'École nationale supérieure des arts décoratifs. Au cours des années 1990, Zao Wou-Ki a reçu de nombreux doctorats honorifiques et le Japanese Premium Imperial Award et ses œuvres ont été présentées dans le cadre de grandes expositions internationales, dont la Biennale de Venise en 1996.
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