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Soldiers Playing Cards', watercolour and gouache on art paper, by Yves Brayer (1939). Such an atmospheric image, this stunning depiction by celebrated French artist and world traveler, Yves Brayer, captures a moment of repose for soldiers playing cards. Soldiers playing cards was a popular pastime despite its being considered disreputable in some circles; equated with cheating, gambling, drinking and sex, it aroused censure from civic and religious authorities, even as it offered fertile ground for artists. Countless paintings over the centuries depict soldiers playing cards or other games of chance. Not only did this realistically portray how soldiers relaxed while awaiting the next call to arms, but it also alluded to the risky, unpredictable nature of a soldier’s life on and off the battlefield. Smoking tobacco was another dubious pastime, yet embraced by young soldiers. In a military context, smoking could be considered restorative, and its use justified among soldiers who laboured under stressful conditions. Brayer's evocative painting is executed in a restricted palette dominated by browns and greys and accentuated with just a few touches of red and light-filled white. It is signed in the lower right hand and dedicated 'Aux Armées' (To the Forces), 1939. Overall, the artwork is in good condition having undergone a minor reconditioning by an art restoration professional. It is newly framed and glazed using museum-quality anti-reflective glass. ( Note : This artwork is referenced in the Association du Musee Yves Brayer archive as K0918). (Some information referenced: Wieseman, Marjorie E. “Guardroom Interior with Soldiers Smoking and Playing Cards” (2017). In The Leiden Collection Catalogue , 3rd ed.). About the Artist : Yves Brayer (1907-1990) was born in Versailles, France. Determined to be an artist from an early age, he set out for Paris in 1924, initially studying at the academies in Montparnasse, and from there he attended the École des Beaux-Arts. Whilst still a student he exhibited at the Salon d’Automne and the Salon des Indépendants , and in 1927 Brayer left Paris for Spain with the aid of a state grant to enable him to study the works of the Spanish Masters in the Prado. On his return to Paris in 1934 he exhibited a collection of paintings inspired by his travels in Europe and Morocco to great acclaim. Having moved south to Cordes in the Tarn region of France after the War, Brayer then discovered the area which was to have the greatest artistic influence on his work: Provence. He was enchanted by the diverse and architectural forms of the Alpilles mountains, and by the vast expanse of the Camargue region with its ubiquitous white horses and black bulls. from then on he spent several months each year working in Provence. He also made several trips to Mexico, Egypt, Iran, Greece, Russia, Turkey, USA and Japan where he was quick to grasp the unique rhythm and light of each country. A large collection of Yves Brayer’s paintings are on permanent display both at the Museum of Modern and Contemporary Art in Cordes, in the Salle Yves Brayer and at the Musée Yves Brayer in Les Baux de Provence, as well as various museums in other parts of France and elsewhere. Yves Brayer died in 1990. Dimensions with frame : H 41 cm / 16.1" W 48.2 cm / 19" Dimensions without frame : H 24 cm / 9.4" W 31.5 cm / 12.4"
Soldats jouant aux cartes", aquarelle et gouache sur papier d'art, par Yves Brayer (1939). Cette représentation étonnante du célèbre artiste français et voyageur, Yves Brayer, capture un moment de repos pour des soldats jouant aux cartes. Les soldats jouant aux cartes étaient un passe-temps populaire bien que considéré comme peu recommandable dans certains milieux. Assimilé à la tricherie, au jeu, à la boisson et au sexe, il suscitait la censure des autorités civiles et religieuses, tout en offrant un terrain fertile aux artistes. Au fil des siècles, d'innombrables peintures ont représenté des soldats jouant aux cartes ou à d'autres jeux de hasard. Non seulement cela représentait de manière réaliste la façon dont les soldats se détendaient en attendant le prochain appel aux armes, mais cela faisait également allusion à la nature risquée et imprévisible de la vie d'un soldat sur le champ de bataille et en dehors de celui-ci. Fumer du tabac était un autre passe-temps douteux, pourtant adopté par les jeunes soldats. Dans un contexte militaire, fumer pouvait être considéré comme réparateur, et son usage justifié parmi les soldats qui travaillaient dans des conditions stressantes. La peinture évocatrice de Brayer est exécutée dans une palette restreinte dominée par les bruns et les gris et accentuée par quelques touches de rouge et de blanc lumineux. Elle est signée en bas à droite et dédicacée "Aux Armées", 1939. Dans l'ensemble, l'œuvre est en bon état, ayant subi un léger reconditionnement par un professionnel de la restauration d'œuvres d'art. Elle est nouvellement encadrée et vitrée à l'aide d'un verre antireflet de qualité muséale. ( Note : Cette œuvre est référencée dans les archives de l'Association du Musée Yves Brayer sous le numéro K0918). (Quelques informations référencées : Wieseman, Marjorie E. "Guardroom Interior with Soldiers Smoking and Playing Cards" (2017). In The Leiden Collection Catalogue , 3rd ed.). A propos de l'artiste : Yves Brayer (1907-1990) est né à Versailles, en France. Déterminé à devenir artiste dès son plus jeune âge, il part pour Paris en 1924. Il étudie d'abord aux académies de Montparnasse, puis à l'École des Beaux-Arts. Alors qu'il est encore étudiant, il expose au Salon d'Automne et au Salon des Indépendants. En 1927, Brayer quitte Paris pour l'Espagne grâce à une bourse de l'État qui lui permet d'étudier les œuvres des maîtres espagnols au Prado. À son retour à Paris en 1934, il expose une collection de peintures inspirées de ses voyages en Europe et au Maroc, qui reçoit un accueil très favorable. Après la guerre, Brayer s'installe à Cordes, dans le Tarn, et découvre la région qui aura la plus grande influence artistique sur son œuvre : la Provence : La Provence. Il est séduit par la diversité des formes architecturales des Alpilles et par les vastes étendues de la Camargue, avec ses chevaux blancs et ses taureaux noirs omniprésents. Il passe désormais plusieurs mois par an à travailler en Provence. Il a également effectué plusieurs voyages au Mexique, en Égypte, en Iran, en Grèce, en Russie, en Turquie, aux États-Unis et au Japon, où il a rapidement saisi le rythme et la lumière uniques de chaque pays. Une importante collection de peintures d'Yves Brayer est exposée en permanence au musée d'art moderne et contemporain de Cordes, dans la salle Yves Brayer, et au musée Yves Brayer des Baux de Provence, ainsi que dans divers musées en France et à l'étranger. Yves Brayer est décédé en 1990. Dimensions avec cadre : H 41 cm / 16.1" L 48.2 cm / 19" Dimensions sans cadre : H 24 cm / 9.4" L 31.5 cm / 12.4"
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