Wonderful portrait of a young noblewoman signed by the great Italian artist Vincenzo Volpe in lavish costume communicates her social status.
Oil on board
The very elegant posture of this young noblewoman seated in three-quarters make this painting a small masterpiece.
The firm and harmonious brushwork brings to mind the best works of Giovanni Boldini with his irresistibly posed ladies.
Signed at lower right V. Volpe.
The great importance and prestigious provenance of this wonderful work, is attested by the artist's name engraved on its beautiful Coeval gilt frame.
This painting, never before on the market, comes from an important private collection and is beautified by an impressive antique frame in gilded wood, in almost perfect condition with the artist's name engraved on it.
A certificate of authenticity issued by Sabrina Egidi official Expert in Italian furniture for the Chamber of Commerce of Rome and for the Rome Civil Courts.
Vincenzo Volpe (December 1855 – February 1929) was an Italian painter.
from 1874 to 1890, he painted mostly genre scenes.
from 1891 to 1896, he concentrated on religious art, then returned to genre works and portraits.
He was born in Grottaminarda, Campania.
His family moved to Naples when he was eight, and in 1871 he enrolled at the Accademia di Belle Arti there and studied with Domenico Morelli.
In 1877 in Naples, he exhibited a painting titled A peaceful interruption; in 1883 in Milan he exhibited Orazione and 'Accordo difficile.
He submitted four paintings the same year in Rome, including Canzone allegra, which depicts an old man squatting on a stool, playing guitar and singing to a bed-ridden convalescent girl.
In 1884 in Turin, he exhibited Nello studio; in 1887 in Venice: Una partita d'onore and Lezione di musica.
At the 1891 Exposizione Triennale of the Brera Academy, he exhibited Una vecchia canzone.
He also did restorative work; notably the frescoes at the Sanctuary of Montevergine near Mercogliano.
In 1900, he was invited to the Royal Palace to do a portrait of King Umberto I.
Two years later, he became a Professor at the Accademia and held that position until his death in Naples in 1929.
from 1915 to 1925, he served as the Accademia's President.
One of his best-known pupils was Giulia Masucci Fava.
Dimensions of the painting without frame cm. 19 x 6.5.
Magnifique portrait d'une jeune femme noble signé par le grand artiste italien Vincenzo Volpe. Son costume somptueux témoigne de son statut social.
Huile sur carton
La posture très élégante de cette jeune femme noble assise de trois quarts fait de ce tableau un petit chef-d'œuvre.
Le coup de pinceau ferme et harmonieux rappelle les meilleures œuvres de Giovanni Boldini avec ses dames aux poses irrésistibles.
Signé en bas à droite V. Volpe.
La grande importance et la provenance prestigieuse de cette merveilleuse œuvre sont attestées par le nom de l'artiste gravé sur son beau cadre doré Coeval.
Ce tableau, jamais présenté sur le marché, provient d'une importante collection privée et est embelli par un impressionnant cadre ancien en bois doré, en presque parfait état, sur lequel est gravé le nom de l'artiste.
Certificat d'authenticité délivré par Sabrina Egidi, expert officiel en mobilier italien auprès de la Chambre de Commerce de Rome et des Tribunaux Civils de Rome.
Vincenzo Volpe (décembre 1855 - février 1929) était un peintre italien.
de 1874 à 1890, il peint surtout des scènes de genre.
de 1891 à 1896, il se concentre sur l'art religieux, puis revient aux œuvres de genre et aux portraits.
Il est né à Grottaminarda, en Campanie.
Sa famille déménage à Naples lorsqu'il a huit ans et, en 1871, il s'inscrit à l'Accademia di Belle Arti et étudie avec Domenico Morelli.
En 1877, il expose à Naples un tableau intitulé "Une interruption paisible" ; en 1883, il expose à Milan "Orazione" et "Accordo difficile".
La même année, il présente quatre tableaux à Rome, dont Canzone allegra, qui représente un vieil homme accroupi sur un tabouret, jouant de la guitare et chantant pour une jeune fille convalescente alitée.
En 1884 à Turin, il expose Nello studio ; en 1887 à Venise : Una partita d'onore et Lezione di musica.
Lors de l'exposition triennale de 1891 de l'Académie de Brera, il expose Una vecchia canzone.
Il réalise également des travaux de restauration, notamment les fresques du sanctuaire de Montevergine, près de Mercogliano.
En 1900, il est invité au Palais royal pour réaliser un portrait du roi Umberto Ier.
Deux ans plus tard, il devient professeur à l'Accademia, poste qu'il occupe jusqu'à sa mort à Naples en 1929.
de 1915 à 1925, il est président de l'Accademia.
L'une de ses élèves les plus connues est Giulia Masucci Fava.
Dimensions du tableau sans cadre cm. 19 x 6.5.
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