Antiquities of Herculaneum Exposed is an original etching from the end of the 18th century realized by Vincenzo Campana. Signed on plate on the lower left. The etching belongs to the print-series "Antiquities of Herculaneum Exposed" (original title: Le Antichità di Ercolano Esposte), eight volumes showing through engravings the finds from the excavation of the archeological site of Herculaneum in the Kingdom of Naples (today Campania, Italy). It was published between 1757 and 1792 by the Regia Stamperia and later these copies were delivered to selected recipients throughout Europe. Good conditions with signs of aging. excavations undertaken by the Bourbons in the Gulf of Naples. These include Pompeii, Stabia, and two sites in Herculaneum: Resina and Portici. The Bourbon king Charles commissioned fifteen scholars to create a new “Herculaneum Academy” to study the finds and publish the results of the archaeological excavations of the sites. The engravings are of high quality and the accompanying text shows a large scholarship. They were made by 25 leading artists involved by the King to prepare drawings and engravings on the finds, among which we find Giovanni Elia Morghen, Carlo Nolli, Luigi Vanvitelli and Giovanni Battista Casanova. The "Antiquity" was designed more to amaze readers with the quality of the objects in the collection of the King of Naples than to be used in research, following and increasing interest in classical culture and art among eighteenth-century society. Through the exaltation of the classical concept of proportion and harmony, the book inspired the neoclassical movement in Europe, giving artists and decorators access to a vast workshop of Hellenistic motifs. References: National Gallery (Washington), Mark J. Millard Architectural, IV (2000), n. 1. L. Garcia y Garcia, Nova bibliotheca Pompeiana (2 v., 1998). Royal Institute of British Architects, British Architectural Library ... First Printed Books, 1 (1994), no. 112. U. Pannuti, Engravers and designers of the Royal Printing House of Naples in the 18th century: the publication of the Antiquities of Herculaneum, in Xenia antiqua, 9 (2000), p. 151-178. V. Trombetta, The edition of The Antiquities of Herculaneum exhibited in Rendiconti of the Academy of Archeology, Letters and Fine Arts of Naples, 59 (1984), p.151-172.
Antiquités d'Herculanum exposées est une eau-forte originale de la fin du XVIIIe siècle réalisée par Vincenzo Campana. Elle est signée sur la plaque en bas à gauche. L'eau-forte appartient à la série d'estampes "Antiquités d'Herculanum exposées" (titre original : Le Antichità di Ercolano Esposte), huit volumes montrant par des gravures les découvertes du site archéologique d'Herculanum dans le Royaume de Naples (aujourd'hui Campanie, Italie). Il a été publié entre 1757 et 1792 par la Regia Stamperia et plus tard ces copies ont été livrées à des destinataires sélectionnés à travers l'Europe. Bon état avec des signes de vieillissement. Les fouilles entreprises par les Bourbons dans le golfe de Naples. Il s'agit notamment de Pompéi, de Stabia et de deux sites d'Herculanum : Resina et Portici. Le roi des Bourbons, Charles, a chargé quinze savants de créer une nouvelle "Académie d'Herculanum" afin d'étudier les découvertes et de publier les résultats des fouilles archéologiques des sites. Les gravures sont de grande qualité et le texte qui les accompagne témoigne d'une grande érudition. Elles ont été réalisées par 25 artistes de premier plan chargés par le roi de préparer des dessins et des gravures sur les découvertes, parmi lesquels figurent Giovanni Elia Morghen, Carlo Nolli, Luigi Vanvitelli et Giovanni Battista Casanova. L'"Antiquité" a été conçue davantage pour émerveiller les lecteurs par la qualité des objets de la collection du roi de Naples que pour servir à la recherche, en suivant l'intérêt croissant pour la culture et l'art classiques dans la société du dix-huitième siècle. Par l'exaltation du concept classique de proportion et d'harmonie, le livre a inspiré le mouvement néoclassique en Europe, en donnant aux artistes et aux décorateurs l'accès à un vaste atelier de motifs hellénistiques. Références : National Gallery (Washington), Mark J. Millard Architectural, IV (2000), n. 1. L. Garcia y Garcia, Nova bibliotheca Pompeiana (2 v., 1998). Royal Institute of British Architects, British Architectural Library ... First Printed Books, 1 (1994), n° 112. U. Pannuti, Graveurs et dessinateurs de l'Imprimerie royale de Naples au XVIIIe siècle : la publication des Antiquités d'Herculanum, in Xenia antiqua, 9 (2000), p. 151-178. V. Trombetta, L'édition des Antiquités d'Herculanum exposées dans Rendiconti de l'Académie d'archéologie, lettres et beaux-arts de Naples, 59 (1984), p.151-172.
Contactez-nous
Faire une offre
Nous avons remarqué que vous êtes nouveau sur Pamono !
Veuillez accepter les Termes, Conditions et Politique de Confidentialité
Contactez-nous
Faire une offre
Vous y êtes presque!
Pour suivre votre conversation sur la plateforme, merci de compléter votre enregistrement Pour procéder avec votre offre sur la plateforme, veuillez compléter l’enregistrement.Envoyé!
Merci pour votre message, un membre de notre équipe vous contactera rapidemment
Si vous etes un professionnel du design, merci de vous inscrire ici pour pouvoir profiter de bénéfices exclusifs