Six colored glasses with conical cuppa, Otto Prutscher for E. Bakalowits Sohne, Meyr’s Neffe, ca. 1908, mod.no. I 198, cut glass Otto Prutscher’s stemmed glasses are among the most beautiful Jugendstil glass designs for the upscale dining culture. Their bright colours stimulate our senses and cover the entire colour spectrum in differently coloured variations. Prutscher uses the square as a decorative element and decorates the rim of the glass. At the shaft he varies the geometric cut in a modified form. He applies the cut in a chain-like manner creating the impression that the stem is composed of glass cubes arranged in offset rows. Only the most experienced glass makers mastered this difficult technique in the glassworks of Meyr’s Neffe in today’s Adolfov/Czech Republic. If one accidentally slipped while cutting the decoration, the entire glass was irreparably defective and unsuitable for sale as a faulty work. Otto Prutscher created a decorative classic with these colourful glasses in the geometrically austere decor, which should not be missing in any glass collection of Viennese Jugendstil. Bib.: Archive of the Wiener Werkstatte at MAK – Museum of Applied Arts, Vienna, „Weinglas Nr. 198“, Inv.no. WWF 89-15-1 Depicted in Torsten Bröhan (ed.), Glaskunst der Moderne, Klinkhardt & Biermann, Munic 1992, stemmed glasss nr. 56 (yellow), p. 156
Six verres colorés avec cuppa conique, Otto Prutscher pour E. Bakalowits Sohne, Meyr's Neffe, ca. 1908, mod.no. I 198, verre taillé Les verres à pied d'Otto Prutscher comptent parmi les plus belles créations en verre du Jugendstil pour la culture gastronomique haut de gamme. Leurs couleurs vives stimulent nos sens et couvrent l'ensemble du spectre chromatique dans des variations de couleurs différentes. Prutscher utilise le carré comme élément décoratif et décore le bord du verre. Au niveau de la tige, il modifie la coupe géométrique. Il applique la coupe à la manière d'une chaîne, donnant l'impression que la tige est composée de cubes de verre disposés en rangées décalées. Seuls les verriers les plus expérimentés maîtrisaient cette technique difficile dans la verrerie de Meyr's Neffe, dans l'actuel Adolfov/République tchèque. Si l'on glissait accidentellement en coupant la décoration, le verre entier était irrémédiablement défectueux et impropre à la vente en tant qu'œuvre défectueuse. Avec ces verres colorés dans un décor géométrique austère, Otto Prutscher a créé un classique de la décoration qui ne devrait manquer dans aucune collection de verre du Jugendstil viennois. Bib. : Archives du Wiener Werkstatte au MAK - Musée des arts appliqués, Vienne, "Weinglas Nr. 198", Inv.no. WWF 89-15-1 Représenté dans Torsten Bröhan (éd.), Glaskunst der Moderne, Klinkhardt & Biermann, Munic 1992, verre à pied n° 56 (jaune), p. 156
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