Striking “Farsta Rust” vase by Wilhelm Kåge with a geometric pattern contrasting with the characteristic “Farsta” rustic feeling. “Farsta” stoneware is recognized as being the best and most exclusive that has come out of Swedish arts and crafts. The series represents the pinnacle of Wilhelm Kåge’s artistry, expressing the full width of his creativity and skill. It dates from the 1920s, when Kåge started experimenting with a new stoneware technique that he named “Farsta” after the location of the Gustavsberg factory, Farstalandet. He kept working with the series into the 1950s, creating different “Farsta” families with various shapes and glazes, among them “Farsta Rust”. The shared characteristics are the heavy-set solid designs and contrast between glazed and unglazed areas, as well as forceful glazes and irregularities. The pieces were cast rather than thrown and unlike stoneware from other series, Kåge most often worked and glazed the “Farsta” pieces himself. The production was small and the stoneware was sold as exclusive gifts and to museums and collectors. “Farsta” is held in equal esteem today.
Vase frappant "Farsta Rust" de Wilhelm Kåge avec un motif géométrique contrastant avec le sentiment caractéristique de rusticité de "Farsta". Le grès "Farsta" est reconnu comme étant le meilleur et le plus exclusif de l'artisanat suédois. La série représente le sommet de l'art de Wilhelm Kåge, exprimant toute l'étendue de sa créativité et de son talent. Elle date des années 1920, lorsque Kåge a commencé à expérimenter une nouvelle technique de grès qu'il a baptisée "Farsta" d'après l'emplacement de l'usine Gustavsberg, Farstalandet. Il a continué à travailler avec la série dans les années 1950, créant différentes familles de "Farsta" avec des formes et des émaux variés, dont "Farsta Rust". Les caractéristiques communes sont les motifs solides et lourds et le contraste entre les zones émaillées et non émaillées, ainsi que les émaux puissants et les irrégularités. Les pièces ont été coulées plutôt que jetées et, contrairement au grès d'autres séries, Kåge a le plus souvent travaillé et émaillé lui-même les pièces "Farsta". La production était petite et le grès était vendu comme cadeau exclusif et aux musées et aux collectionneurs. La "Farsta" est aujourd'hui tenue en égale estime.
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