This Japanese Triptyque under the Cherry Trees in Blossom is a superb color woodblock print, composed of three paper sheets, realized in the first half to 19th Century by Utagawa Toyokuni II (1777–1835). A breathtaking ukiyo-e, depicting three geishas, wearing precious and richly decorated kimonos, during a pleasant spring picnic under the blossoming cherry trees The first geisha, at the left, is a standing woman carrying and offering a gift, the second one, at the central sheet is a sitting woman on a refined carpet gripping a spyglass to admire the landscape surrounding her. The third woman is a standing geisha engaged in the traditional Japanese tea ritual. In excellent condition, except for very minor agings signs, this original print is a true masterpiece of the Japanese woodcut printing. The Japanese ideogram inscriptions in cartouches at the margins reveal the name of the artist. Provenance: Property from a German private collection, assembled between the 1950s and 2000 Utagawa Toyokuni II (1777–1835), also known as Toyoshige, was a designer of ukiyo-e Japanese woodblock prints during the Edo period. Pupil, son-in-law and adopted son of the great master Toyokuni I., he will heritage the Toyokuni name after his teacher's death in 1826 (before he was called Toyoshige) .The signature of Toyokuni II is easiest to distinguish by the chalice-shaped toyo).
Ce triptyque japonais sous les cerisiers en fleurs est une superbe gravure sur bois en couleur, composée de trois feuilles de papier, réalisée dans la première moitié du 19ème siècle par Utagawa Toyokuni II (1777-1835). Un ukiyo-e à couper le souffle, représentant trois geishas, portant des kimonos précieux et richement décorés, lors d'un agréable pique-nique printanier sous les cerisiers en fleurs. La première geisha, à gauche, est une femme debout portant et offrant un cadeau, la deuxième, au centre, est une femme assise sur un tapis raffiné, tenant une longue-vue pour admirer le paysage qui l'entoure. La troisième femme est une geisha debout engagée dans le rituel traditionnel du thé japonais. En excellent état, à l'exception de très légères traces de vieillissement, cette estampe originale est un véritable chef-d'œuvre de la gravure sur bois japonaise. Les inscriptions d'idéogrammes japonais dans les cartouches des marges révèlent le nom de l'artiste. Provenance : Propriété d'une collection privée allemande, rassemblée entre les années 1950 et 2000 Utagawa Toyokuni II (1777-1835), également connu sous le nom de Toyoshige, était un créateur d'estampes japonaises ukiyo-e pendant la période Edo. Élève, gendre et fils adoptif du grand maître Toyokuni I., il héritera du nom de Toyokuni après la mort de son maître en 1826 (avant de s'appeler Toyoshige). La signature de Toyokuni II est plus facile à distinguer par le toyo en forme de calice).
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