The Yugyô-ji Temple (Fujisawa, Yugyô-ji) is a beautiful polychrome woodblock print (nishiki-e), from the series “The Fifty-three Stations Along the Tôkaidô (Tôkaidô gojUsan tsugi no uchi’). This plate, as well all the plates of the whole print suite, was designed by the ukiyo-e old master, Utagawa Hiroshige 歌川 広重, 1797-1858), after his travel along the Tokaido in 1832. Printed after 1833-34, this original print, in horizontal oban (cm 21.5 x 33.5) reports Japanese ideograms on the margins: red seal: “Hiroshige ga” signature, publisher’s stamp, red seal: Hôeidô (Take no uchi Magohachi, censor’s stamp: Kiwame. In good condition, this plate with visible lacks on the margins, aging signs (paper wrinkles, yellowings, discolorations, abrasions, little holes) and some restorations signs on the back, this original print has preserved still today its beauty and charme. Sometimes the colors are matt, but undoubtedly this specimen still reveals the talented graphic touch of the master Hiroshige. Provenance: German private collection, assembled between the 1950s and 2000. The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō (東海道五十三次, Tōkaidō Gojūsan-tsugi), is a series of ukiyo-e woodcut prints created by Utagawa Hiroshige after his first travel along the Tōkaidō in 1832. The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō was such a popular subject that led Hiroshige to create some 30 series of woodcut prints on it, all very different one from the other by their size (ōban or chuban), their designs or even their number (some series include just a few prints). The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō was such a popular subject that led Hiroshige to create some 30 series of woodcut prints on it, all very different one from the other by their size (ōban or chuban), their designs or even their number (some series include just a few prints). The Hōeidō edition of the Tōkaidō is Hiroshige's best known work, and the best sold ever ukiyo-e Japanese prints. Created after Hokusai's Thirty-six Views of Mount Fuji series, this print series established this new major theme of ukiyo-e, the landscape print, or fūkei-ga, with a special focus on "famous views" (meisho). Hiroshige's series met a full success, not only in Japan, but later in Western countries.
Le temple Yugyô-ji (Fujisawa, Yugyô-ji) est une belle estampe sur bois polychrome (nishiki-e), de la série "Les cinquante-trois stations le long du Tôkaidô (Tôkaidô gojUsan tsugi no uchi'). Cette planche, ainsi que toutes les planches de la suite d'estampes, a été conçue par le vieux maître de l'ukiyo-e, Utagawa Hiroshige 歌川 広重, 1797-1858), après son voyage le long du Tokaido en 1832. Imprimée après 1833-34, cette estampe originale, en oban horizontal (cm 21,5 x 33,5) rapporte des idéogrammes japonais dans les marges : cachet rouge : "Hiroshige ga" signature, cachet de l'éditeur, cachet rouge : Hôeidô (Take no uchi Magohachi), cachet de la censure : Kiwame. En bon état, cette plaque avec des manques visibles dans les marges, des signes de vieillissement (rides du papier, jaunissements, décolorations, abrasions, petits trous) et quelques signes de restauration au dos, cette épreuve originale a conservé encore aujourd'hui sa beauté et son charme. Les couleurs sont parfois mates, mais sans doute cet exemplaire révèle-t-il encore la touche graphique talentueuse du maître Hiroshige. Provenance : Collection privée allemande, réunie entre les années 1950 et 2000. Les Cinquante-trois Stations du Tōkaidō (東海道五十三次, Tōkaidō Gojūsan-tsugi), est une série d'estampes ukiyo-e sur bois créée par Utagawa Hiroshige après son premier voyage le long du Tōkaidō en 1832. Les Cinquante-Trois Stations de la Tōkaidō étaient un sujet si populaire qu'il conduisit Hiroshige à créer une trentaine de séries d'estampes gravées sur bois à son sujet, toutes très différentes les unes des autres par leur taille (ōban ou chuban), leurs motifs ou même leur nombre (certaines séries ne comprennent que quelques estampes). Les cinquante-trois stations du Tōkaidō étaient un sujet si populaire qu'il a conduit Hiroshige à créer une trentaine de séries d'estampes sur bois sur ce thème, toutes très différentes les unes des autres par leur taille (ōban ou chuban), leurs dessins ou même leur nombre (certaines séries ne comprennent que quelques estampes). L'édition Hōeidō du Tōkaidō est l'œuvre la plus connue de Hiroshige, et les estampes japonaises ukiyo-e les plus vendues. Créée après la série des Trente-six vues du mont Fuji de Hokusai, cette série d'estampes a établi ce nouveau thème majeur de l'ukiyo-e, l'estampe de paysage, ou fūkei-ga, avec un accent particulier sur les "vues célèbres" (meisho). La série de Hiroshige a rencontré un plein succès, non seulement au Japon, mais plus tard dans les pays occidentaux.
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