Keishi (Kyoto) is a beautiful color woodblock print on paper, a plate depicting a view of the Japanese capital, from the series Fifty-three Stations Along the Tokaido, published by Tsutaya Kichizo around 1855. This plate, as well all the plates of that print suite, was designed by the ukiyo-e old master, Utagawa Hiroshige (歌川 広重, 1797-1858) in 1833-34, after his travel along the Tokaido in 1832. A horizontal oban in quite good condition, except for visible pictorial retouchings on the lower margin and signs of restorations on the back, paper wrinkles, a widespread foxings and discoloration, Although its conditions, this original print preserves its beauty and charme, showing still today the talented touch of Hiroshige. We could admire a view of Tokyo,a landscape animated by workers, and above all how the capital was seen by one of the greater ukiyo-e master in XIX century Provenance: German private collection, assembled between the 1950s and 2000. The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō (東海道五十三次, Tōkaidō Gojūsan-tsugi), is a series of ukiyo-e woodcut prints created by Utagawa Hiroshige after his first travel along the Tōkaidō in 1832. The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō was such a popular subject that led Hiroshige to create some 30 series of woodcut prints on it, all very different one from the other by their size (ōban or chuban), their designs or even their number (some series include just a few prints). The Fifty-Three Stations of the Tōkaidō was such a popular subject that led Hiroshige to create some 30 series of woodcut prints on it, all very different one from the other by their size (ōban or chuban), their designs or even their number (some series include just a few prints). The Hōeidō edition of the Tōkaidō is Hiroshige's best known work, and the best sold ever ukiyo-e Japanese prints. Created after Hokusai's Thirty-six Views of Mount Fuji series, this print series established this new major theme of ukiyo-e, the landscape print, or fūkei-ga, with a special focus on "famous views" (meisho). Hiroshige's series met a full success, not only in Japan, but later in Western countries.
Keishi (Kyoto) est une belle gravure sur bois en couleur sur papier, une planche représentant une vue de la capitale japonaise, issue de la série Cinquante-trois stations le long du Tokaido, publiée par Tsutaya Kichizo vers 1855. Cette planche, ainsi que toutes les planches de cette suite d'estampes, a été conçue par le maître ancien de l'ukiyo-e, Utagawa Hiroshige (歌川 広重, 1797-1858) en 1833-34, après son voyage le long du Tokaido en 1832. Un oban horizontal en assez bon état, à l'exception de retouches picturales visibles sur la marge inférieure et de signes de restaurations au dos, de rides du papier, d'une rousseur et d'une décoloration répandues, Malgré ses conditions, cette estampe originale conserve sa beauté et son charme, montrant encore aujourd'hui la touche talentueuse de Hiroshige. Nous avons pu admirer une vue de Tokyo, un paysage animé par les travailleurs, et surtout comment la capitale était vue par l'un des plus grands maîtres de l'ukiyo-e au XIXème siècle Provenance : Collection privée allemande, rassemblée entre les années 1950 et 2000. Les Cinquante-trois Stations du Tōkaidō (東海道五十三次, Tōkaidō Gojūsan-tsugi), est une série d'estampes ukiyo-e gravées sur bois créée par Utagawa Hiroshige après son premier voyage le long du Tōkaidō en 1832. Les Cinquante-Trois Stations de la Tōkaidō étaient un sujet si populaire qu'il conduisit Hiroshige à créer une trentaine de séries d'estampes gravées sur bois à son sujet, toutes très différentes les unes des autres par leur taille (ōban ou chuban), leurs motifs ou même leur nombre (certaines séries ne comprennent que quelques estampes). Les cinquante-trois stations du Tōkaidō étaient un sujet si populaire qu'il a conduit Hiroshige à créer une trentaine de séries d'estampes sur bois sur ce thème, toutes très différentes les unes des autres par leur taille (ōban ou chuban), leurs dessins ou même leur nombre (certaines séries ne comprennent que quelques estampes). L'édition Hōeidō du Tōkaidō est l'œuvre la plus connue de Hiroshige, et les estampes japonaises ukiyo-e les plus vendues. Créée après la série des Trente-six vues du mont Fuji de Hokusai, cette série d'estampes a établi ce nouveau thème majeur de l'ukiyo-e, l'estampe de paysage, ou fūkei-ga, avec un accent particulier sur les "vues célèbres" (meisho). La série de Hiroshige a rencontré un plein succès, non seulement au Japon, mais plus tard dans les pays occidentaux.
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