Blossoming Plum Trees at Sugita is and original modern artwork realized by Utagawa Hiroshige between the 1834 and the 1835 and printed for the first time by Sakai Editions in 1919. Original woodcut on paper. Image dimensions: 24.5 x 36.8 cm. The work includes the frame (cm 43.5 x 53.8). Good condition, fresh colors, and very good impression. Minor browning, creasing, and minimal small tears around the edges. This interesting Japanese work is the no. 3 from the series Intermediate Tokaido Stations and Views on the Narita Highway. Hiroshige created the designs for this series between 1834 and 1835, but it was never printed during his lifetime. In 1919, the S. Sakai publishing firm learned of the existence of the original drawings intended for Edo era release, which belonged to Mr. Takahata Kazuwo, a collector in Yokohama. Sakai used the original drawings, which had already been prepared for block cutting, to expertly produce the first and only edition of the series ever released. This beautiful delicate work depicts a typical Japanese landscape with a small path and blossom plum trees. In the center of the composition we can see several human figures; one of them is walking the path on a donkey. This beautiful elegant work has been realized by Utagawa Hiroshige (Edo, 1797 - Edo, 1858). He is one of the most important Japanese artists and one of the last great ukiyo-e masters of the colour woodblock print. His genius for landscape compositions was first recognized in the West by the Impressionists and Post-Impressionists. His print series Fifty-three Stations of the Tōkaidō (1833–34) is perhaps his finest achievement.
Blossoming Plum Trees at Sugita est une œuvre d'art moderne originale réalisée par Utagawa Hiroshige entre 1834 et 1835 et imprimée pour la première fois par Sakai Editions en 1919. Gravure sur bois originale sur papier. Dimensions de l'image : 24.5 x 36,8 cm. L'œuvre comprend le cadre (cm 43,5 x 53,8). Bon état, couleurs fraîches, et très bonne impression. Petits brunissements, plis et petites déchirures minimes sur les bords. Cette œuvre japonaise intéressante est le no. 3 de la série Stations intermédiaires de Tokaido et vues sur l'autoroute Narita. Hiroshige a créé les dessins de cette série entre 1834 et 1835, mais elle n'a jamais été imprimée de son vivant. En 1919, la maison d'édition S. Sakai a appris l'existence des dessins originaux destinés à la sortie de l'ère Edo, qui appartenaient à M. Takahata Kazuwo, un collectionneur de Yokohama. Sakai a utilisé les dessins originaux, qui avaient déjà été préparés pour la découpe des blocs, pour produire de manière experte la première et unique édition de la série jamais publiée. Cette belle œuvre délicate dépeint un paysage typiquement japonais avec un petit chemin et des pruniers en fleurs. Au centre de la composition, on peut voir plusieurs figures humaines ; l'une d'entre elles marche sur le chemin à dos d'âne. Cette belle œuvre élégante a été réalisée par Utagawa Hiroshige (Edo, 1797 - Edo, 1858). C'est l'un des plus importants artistes japonais et l'un des derniers grands maîtres ukiyo-e de l'estampe en couleur sur bois. Son génie pour les compositions de paysages a été reconnu pour la première fois en Occident par les impressionnistes et les post-impressionnistes. Sa série d'estampes Fifty-three Stations of the Tōkaidō (1833-34) est peut-être sa plus belle réalisation.
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