CF BPG1 green Mutation by Caturegli Formica Dimensions: W 225 x L 240 cm Materials: Wool Rugs as deep information Rugs are very common items. But it has never really been clear if their decorations, so confidently woven and intertwined, have a religious, symbolic or simply practical origin. Anthropology does not fully clarify the matter, and historians simply focus on classifying colors, techniques, ethnic signs. Personally, though, I have always had the impression that carpets, apart from their geographical source, have a much more complex origin, not connected with their religious or secular use, but instead with the representation of cosmic vibrations or information. I sense that the rug (like a big ear) can directly record from the ground on which it is spread. The mysterious intertwinings of rugs seem, in fact, to record forms of mystical thought that spring spontaneously from the infinite, ritualized but always varied repetition of their weave. A sort of cognitive, reiterative, exploratory structure that is born in the dark mazes of a collective mind, that reflects on the expansion of the cosmos. Something like the visions of a blind man, who describes a universe he has never seen. Like the visible circles on water, the rug records invisible circles and forms, following logical theorems that cannot be deciphered, conceived by some theoretical physicist who investigates unexplored levels of the world and knowledge.
CF BPG1 green Mutation by Caturegli Formica Dimensions : L 225 x L 240 cm Matériaux : Laine Les tapis en tant qu'information approfondie Les tapis sont des objets très courants. Mais on n'a jamais vraiment su si leurs décorations, tissées et entrelacées avec tant d'assurance, avaient une origine religieuse, symbolique ou simplement pratique. L'anthropologie ne clarifie pas complètement la question, et les historiens se contentent de classer les couleurs, les techniques, les signes ethniques. Personnellement, j'ai toujours eu l'impression que les tapis, au-delà de leur origine géographique, ont une origine beaucoup plus complexe, non liée à leur usage religieux ou profane, mais plutôt à la représentation de vibrations ou d'informations cosmiques. J'ai l'impression que le tapis (comme une grande oreille) peut enregistrer directement le sol sur lequel il est étalé. Les mystérieux entrelacs des tapis semblent, en fait, enregistrer des formes de pensée mystique qui jaillissent spontanément de la répétition infinie, ritualisée mais toujours variée de leur tissage. Une sorte de structure cognitive, réitérative, exploratoire, qui naît dans les dédales obscurs d'un esprit collectif, qui réfléchit à l'expansion du cosmos. Quelque chose comme les visions d'un aveugle qui décrit un univers qu'il n'a jamais vu. Comme les cercles visibles sur l'eau, le tapis enregistre des cercles et des formes invisibles, suivant des théorèmes logiques indéchiffrables, conçus par un physicien théoricien qui explore les niveaux inexplorés du monde et de la connaissance.
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