Amsterdam School red stained padouk side table or coffee table from around 1920, Netherlands. The table has a solid marble top in shades of green, white and yellow and comes off for transport.
The wood has been professionally restored and red stained like it originally was. The marble top has former restorations which have been executed very well. The table is completely stable and sturdy.
There is one door on one side with a large storage space inside.
The table has a chique and luxurious appearance and would be very suitable as a centerpiece in a large entrance hall, or as a coffee or side table in a stylish classical interior.
The Amsterdam School was an architectural and artistic movement that emerged in the early 20th century in the Netherlands. The style is characterized by expressive, dynamic forms, and intricate brickwork in architecture. The movement aimed to create a more organic and expressive style in contrast to the geometric and rational designs of the preceding Dutch architectural style.
Furniture from this period often featured robust, solid wood construction with bold, sculptural shapes and intricate detailing.
Key figures associated with the Amsterdam School, such as architects Michel de Klerk and Piet Kramer, contributed significantly to both architectural and interior design during this period. They often collaborated on various projects, creating a cohesive aesthetic that extended from the building's exterior to its interior spaces and furnishings.
Amsterdam School furniture is considered a reflection of the movement's broader ideals, incorporating a sense of craftsmanship, artistic expression, and a departure from more conventional design norms. Today, original pieces from this era are highly sought after by collectors and enthusiasts for their unique aesthetic and historical significance.
While the Amsterdam School as a formal movement declined in the 1930s, its impact on Dutch design and architecture is still very present.
Table d'appoint ou table basse en padouk teinté rouge de l'école d'Amsterdam, vers 1920, Pays-Bas. La table a un plateau en marbre massif dans les tons vert, blanc et jaune et se détache pour le transport.
Le bois a été restauré professionnellement et teinté en rouge comme il l'était à l'origine. Le plateau de marbre a subi d'anciennes restaurations qui ont été très bien exécutées. La table est parfaitement stable et solide.
Il y a une porte sur un côté avec un grand espace de rangement à l'intérieur.
La table a un aspect chic et luxueux et conviendrait parfaitement comme pièce maîtresse dans un grand hall d'entrée, ou comme table basse ou d'appoint dans un intérieur classique élégant.
L'école d'Amsterdam est un mouvement architectural et artistique apparu au début du XXe siècle aux Pays-Bas. Ce style se caractérise par des formes expressives et dynamiques, ainsi que par un travail complexe de la brique dans l'architecture. Le mouvement visait à créer un style plus organique et expressif en contraste avec les conceptions géométriques et rationnelles du style architectural hollandais précédent.
Les meubles de cette période se caractérisent souvent par une construction robuste en bois massif, des formes audacieuses et sculpturales et des détails complexes.
Les figures clés associées à l'école d'Amsterdam, telles que les architectes Michel de Klerk et Piet Kramer, ont contribué de manière significative à l'architecture et à la décoration d'intérieur au cours de cette période. Ils ont souvent collaboré à divers projets, créant une esthétique cohérente qui s'étendait de l'extérieur du bâtiment aux espaces intérieurs et à l'ameublement.
Le mobilier de l'école d'Amsterdam est considéré comme un reflet des idéaux plus larges du mouvement, incorporant un sens de l'artisanat, de l'expression artistique et un écart par rapport aux normes de conception plus conventionnelles. Aujourd'hui, les pièces originales de cette époque sont très recherchées par les collectionneurs et les amateurs pour leur esthétique unique et leur importance historique.
Si l'École d'Amsterdam en tant que mouvement formel a décliné dans les années 1930, son impact sur le design et l'architecture néerlandais est encore très présent.
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