Inferno canto 20 engraving by Salvador Dali. it describe a scene of the Divine comédie de Dante : And striking his head, he said: "I am thrown down here to suffer the flatteries of my tireless tongue".
In 1950 the Italian government commissioned Dali to illustrate Dante Alighieri’s, Divina Commedia (1307) for a publication to mark the 700th anniversary of Dante’s birth. Dali made 101 watercolours (1950 - 1959) illustrating each of the 100 cantos of Dante’s masterpiece plus one title page. But the Italian public was indignant that a Spaniard was to illustrate the work by their great national poet, it had to be done by an Italian.
Dali then presented his 101 watercolours to the French printer Jean Forêt, who agreed to publish the Divina Commedia text in French with Dali's illustrations. To this end, the watercolours needed be made suitable for printing.
It took 50 months (April 1959 - November 1963) to engrave the about 3500 woodblocks: on average 35 blocks were needed to render the rich colour palette of each of the 101 watercolours.
The work was published in 1970 in a print run of 4,765 copies at the publishing house Les Heures Claires. The complete set consists of 12 volumes: 2 for each of the three parts Inferno, Purgatorio and Paradiso and 6 full sets of decompositions.
Framed in a beautiful frame black and gold
Frame dimensions :
H: 23,6 Inch
W : 20,9 Inch
Inferno canto 20 gravure de Salvador Dali. Elle décrit une scène de la Divine comédie de Dante : Et se frappant la tête, il dit : "Je suis jeté ici pour subir les flatteries de ma langue infatigable".
En 1950, le gouvernement italien a demandé à Dali d'illustrer la Divina Commedia (1307) de Dante Alighieri pour une publication destinée à marquer le 700e anniversaire de la naissance de Dante. Dali réalise 101 aquarelles (1950 - 1959) illustrant chacun des 100 cantos du chef-d'œuvre de Dante, ainsi qu'une page de titre. Mais le public italien s'indigne qu'un Espagnol vienne illustrer l'œuvre de leur grand poète national, il faut que ce soit un Italien.
Dali présente alors ses 101 aquarelles à l'imprimeur français Jean Forêt, qui accepte de publier le texte de la Divina Commedia en français avec les illustrations de Dali. Pour ce faire, les aquarelles doivent être rendues aptes à l'impression.
Il a fallu 50 mois (avril 1959 - novembre 1963) pour graver les quelque 3 500 blocs de bois : en moyenne, 35 blocs ont été nécessaires pour rendre la riche palette de couleurs de chacune des 101 aquarelles.
L'œuvre a été publiée en 1970 à 4 765 exemplaires aux éditions Les Heures Claires. La série complète comprend 12 volumes : 2 pour chacune des trois parties Inferno, Purgatorio et Paradiso et 6 séries complètes de décompositions.
Encadré dans un beau cadre noir et or
Dimensions du cadre :
H : 23,6 Inch
L : 20,9 Inch
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