Oil on canvas. On the back of the work is a 19th-century paper label that attributes the painting to Carlo Marotta, and incorrectly identifies the person portrayed as Alfonso, son of Francesco I d'Este. It is a portrait of a nobleman with a long white wig, which in the 18th century became a refined symbol of high lineage, a complement to the attire with which the wealthy displayed all their pomp and vanity, and later became an accessory of magistrates and judges in their functions.The black cape worn by the nobleman, embellished with a precious lace jabot, could lead him back to that category.Restored and re-tinted, the painting is presented in a stylish frame.
Huile sur toile. Au dos de l'œuvre se trouve une étiquette en papier du XIXe siècle qui attribue le tableau à Carlo Marotta et identifie à tort le personnage représenté comme étant Alphonse, fils de François Ier d'Este. Il s'agit du portrait d'un noble portant une longue perruque blanche qui, au XVIIIe siècle, est devenue un symbole raffiné de haute lignée, un complément à la tenue avec laquelle les riches affichaient toute leur pompe et leur vanité, et plus tard un accessoire des magistrats et des juges dans leurs fonctions.la cape noire portée par le noble, ornée d'un précieux jabot de dentelle, pourrait le ramener à cette catégorie.restauré et reteinté, le tableau est présenté dans un cadre élégant.
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