Acrylic on linen - Unframed The artist considers this painting, acrylic on polyester, to be a continuation of the kind of space revealed in sbc 195 and sbc 203: A formal matrix that is prevented from being perceived as merely figure-ground by virtue of its interaction with three separate receding spaces, none of which can be read as the background. Susan Cantrick is an American abstract painter whose primary interest is in painting as a structured visual response to sub-linguistic thinking. Her paintings are analogs of her pre-verbal perception that aim to be as articulate as possible, crystallizing the vitality and complexity of emergent cognition. She lives and works in Paris, France Cantrick’s essentially modernist painterly techniques, merging the gestural with the hard-edged, are mediated by post-modern digital interventions. Her hybrid practice favors a stylistic eclecticism that can belie its coherent underpinnings. The various processes she explores in her work combine elements of structure and freedom. For the last 10 years, she has been painting from digital studies that are generated from photo-fragments of her previous work. The results resemble what she characterizes as “a gamut of genealogies,” paintings that share a common visual ancestry with their predecessors. She recently embarked on the challenge of returning to previously unfinished works, proceeding with new compositions imposed on the already inhabited space. Her various approaches investigate painting as state of mind, process, and object, revealing a connection to ideas about context and the renewal of identity. Alongside her painting practice, Cantrick creates small-format collages mounted on paper and panel that are often composed of alternate applications of paint and ink-jet printed imagery. Beyond a love of color and the sensuality of paint, Cantrick’s process is driven and defined by her convictions about painting as a form of visual thinking rather than narration, illustration, or critique. As a painter, she thinks in terms of materializing the moment of her perceptual experience when thoughts begin to cohere but before they formulate themselves into language. Though she has occasionally used literature or photos from her environment as points of departure, specific external stimuli are rarely referenced. At the same time, she is aware of how the body and landscape have influenced her preoccupation with how to manipulate flat pictorial space -- how best to show its ambiguities and exploit its complexities.
Acrylique sur lin - Sans cadre L'artiste considère cette peinture, acrylique sur polyester, comme une continuation du type d'espace révélé dans sbc 195 et sbc 203 : une matrice formelle qui ne peut être perçue comme une simple figure-fond en raison de son interaction avec trois espaces distincts en retrait, dont aucun ne peut être lu comme fond. Susan Cantrick est une peintre abstraite américaine dont l'intérêt premier est la peinture comme réponse visuelle structurée à la pensée sub-linguistique. Ses peintures sont des analogues de sa perception pré-verbale qui visent à être aussi articulées que possible, cristallisant la vitalité et la complexité de la cognition émergente. Elle vit et travaille à Paris, France. Les techniques picturales essentiellement modernistes de Cantrick, qui fusionnent le geste avec le dur, sont médiatisées par des interventions numériques post-modernes. Sa pratique hybride favorise un éclectisme stylistique qui peut en démentir les fondements cohérents. Les différents processus qu'elle explore dans son travail combinent des éléments de structure et de liberté. Depuis dix ans, elle peint à partir d'études numériques générées par des photo-fragments de ses travaux antérieurs. Les résultats ressemblent à ce qu'elle caractérise comme "une gamme de généalogies", des peintures qui partagent une ascendance visuelle commune avec leurs prédécesseurs. Elle s'est récemment lancée dans le défi de revenir à des œuvres inachevées, en procédant à de nouvelles compositions imposées à l'espace déjà habité. Ses différentes approches explorent la peinture comme état d'esprit, processus et objet, révélant un lien avec les idées sur le contexte et le renouvellement de l'identité. Parallèlement à sa pratique de la peinture, Cantrick crée des collages de petit format montés sur papier et panneau qui sont souvent composés d'applications alternées de peinture et d'images imprimées par jet d'encre. Au-delà de l'amour de la couleur et de la sensualité de la peinture, le processus de Cantrick est guidé et défini par ses convictions sur la peinture en tant que forme de pensée visuelle plutôt que de narration, d'illustration ou de critique. En tant que peintre, elle pense en termes de matérialisation du moment de son expérience perceptuelle où les pensées commencent à se mettre en cohérence mais avant qu'elles ne se formulent en langage. Bien qu'elle ait parfois utilisé la littérature ou des photos de son environnement comme points de départ, il est rare qu'elle fasse référence à des stimuli externes spécifiques. En même temps, elle est consciente de la façon dont le corps et le paysage ont influencé sa préoccupation quant à la manière de manipuler l'espace pictural plat - comment mieux montrer ses ambiguïtés et exploiter ses complexités.
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