Since 1965, Paul Steenhauer has created a work that shows a coherent idea of his conception of the art of painting. It aims to represent the world as a perfect but elusive cosmos on a very limited scale.It is a composition that evokes associations with images of the classical landscape because there is always a division in the construction of the painting: a horizon suggesting a land and a sky.The landscape is only a preconceived idea of what we consider to be such. There is no life below or above the horizon. There are well-defined color spaces, sometimes displaying geometric shapes. The position of the horizon, which can be high, low, central or curved, defines the effect of these areas and invokes unfathomable spaces, regardless of the size of the painting.Looking at the paintings, we are drawn into a cosmic world beyond the conception of a landscape. Geometric shapes as such punctuate the spaces and discreetly mix "nature" and human interference, achieving a symbiosis of the two.The image is enhanced by the modulations of light, the range of coloring, the change of shape and the layered painting technique. This gives the work an atmosphere of supernatural and poetic mystery.The careful workmanship, the particular use of colors, the surprising combination of landscape painting and constructivist elements give the work its specific and distinctive character.Work is not easily accessible, but those who are truly absorbed cannot let go.
Depuis 1965, Paul Steenhauer a créé une œuvre qui témoigne d'une idée cohérente de sa conception de l'art de la peinture. Il s'agit d'une composition qui évoque des associations avec des images du paysage classique parce qu'il y a toujours une division dans la construction du tableau : un horizon qui suggère une terre et un ciel.Le paysage n'est qu'une idée préconçue de ce que nous considérons comme tel. Il n'y a pas de vie au-dessous ou au-dessus de l'horizon. Il y a des espaces colorés bien définis, affichant parfois des formes géométriques. La position de l'horizon, qui peut être haut, bas, central ou incurvé, définit l'effet de ces zones et invoque des espaces insondables, quelle que soit la taille du tableau.En regardant les tableaux, nous sommes entraînés dans un monde cosmique qui dépasse la conception d'un paysage. Les formes géométriques en tant que telles ponctuent les espaces et mélangent discrètement la "nature" et l'intervention humaine, réalisant une symbiose entre les deux.L'image est renforcée par les modulations de la lumière, la gamme de couleurs, le changement de forme et la technique de peinture en couches. Le travail soigné, l'utilisation particulière des couleurs, la combinaison surprenante de la peinture de paysage et des éléments constructivistes donnent à l'œuvre son caractère spécifique et distinctif.L'œuvre n'est pas facilement accessible, mais ceux qui sont vraiment absorbés ne peuvent pas la lâcher.
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