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Still Life is a superb original oil painting on panel, realized by the Italian artist Vincenzino Volò, best-known as Vincenzino dei Fiori (Rémondans, 1620-Milan, 1671) around 1640-1660. Original Title: Natura morta di fiori entro vasi biansati (Still life of Bouquet in two-handled vases). On the back of the panel, two labels are glued ''da Milano'', ''A Piacenza'', (''from Milan'' ''to Piacenza''). The labels indicate a transfer of the artwork, perhaps in the first half of the twentieth century, from Piacenza to Milan. While instead the style and technique make us understand the artwork was commissioned or created in the Milan of Federico Borromeo, archbishop of Milan from1595 to 1630. The author of the painting can be identified in the person of Vincenzo Volò, a talented artist who fell into oblivion, recently rediscovered and appreciated. Founder of the Vincenzini family, he was born in Franche-Comté in 1620 (in the past its birth was erroneously fixed to 1606). In the mid-forties of the seventeenth century he arrived to Milan, and held a leading artistic role: he was the founder of a family workshop that imposed his style and strongly influenced Milanese collecting with his still lifes and influenced generations and generations of painters. Vincenzino also was the first painter of still life to work on the Bella Island for Vitaliano VI Borromeo and collaborated with well-known figure painters such as Francesco Cairo, Scaramuccia, Nuvolone and Fumagalli. As regards the style, the archaic tendency of Lombard painting of still life from the early decades of the seventeenth century is clearly evident, looking at primitivism and the happy schematization of the composition of the artwork. The dating of this artwork could be fixed around the first half of the seventeenth century because it is confirmed by the type of support, a wooden panel, always used by Vincenzino. As for the subject, Volò generally painted bouquets of flowers in two-handled vases placed on transversal planes seen from the front. It is possible to compare this work with other Dei Fiori's artworks: the pair of Flower Vases in the Ala Ponzone Civic Museum of Cremona, the pair of Still lifes with flowers at the Pinacoteca of the Sforzesco Castle in Milan, and Flowers, fruit and game preserved at the Ala Ponzone Civic Museum. Reference bibliography: G. Bocchi - U. Bocchi, Vincenzo Volò, in ''Naturaliter. Nuovi contributi alla natura morta in Italia settentrionale e Toscana fra XVII e XVIII secolo'', Calenzano, 1998, pp. 66-71; G. Bocchi, Vincenzo Volò pittore di nature morte: le origini borgognone e alcuni aspetti della sua attività milanese, in ''Arte Lombarda'', Nuova serie, 17'0-171, 2014, 1-2, pp. 62-75. Expertise by Dr. Patrizio Basso Bondini date November, 2019. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Still Life est une superbe peinture à l'huile originale sur panneau, réalisée par l'artiste italien Vincenzino Volò, plus connu sous le nom de Vincenzino dei Fiori (Rémondans, 1620-Milan, 1671) vers 1640-1660. Titre original : Natura morta di fiori entro vasi biansati (Nature morte de Bouquet dans des vases à deux anses). Au dos du panneau, deux étiquettes sont collées ''da Milano'', ''A Piacenza'', (''de Milan'' ''à Piacenza''). Les étiquettes indiquent un transfert de l'œuvre d'art, peut-être dans la première moitié du XXe siècle, de Plaisance à Milan. En revanche, le style et la technique nous font comprendre que l'œuvre d'art a été commandée ou créée dans le Milan de Federico Borromeo, archevêque de Milan de 1595 à 1630. L'auteur du tableau peut être identifié en la personne de Vincenzo Volò, un artiste talentueux tombé dans l'oubli, récemment redécouvert et apprécié. Fondateur de la famille Vincenzini, il est né en Franche-Comté en 1620 (dans le passé, sa naissance était erronément fixée à 1606). Au milieu des années quarante du XVIIe siècle, il est arrivé à Milan et y a tenu un rôle artistique de premier plan : il a été le fondateur d'un atelier familial qui a imposé son style et a fortement influencé les collectionneurs milanais avec ses natures mortes et a influencé des générations et des générations de peintres. Vincenzino a également été le premier peintre de natures mortes à travailler sur l'île de Bella pour Vitaliano VI Borromeo et a collaboré avec des peintres de renom tels que Francesco Cairo, Scaramuccia, Nuvolone et Fumagalli. En ce qui concerne le style, la tendance archaïque de la peinture lombarde de natures mortes des premières décennies du XVIIe siècle est clairement évidente, si l'on considère le primitivisme et l'heureuse schématisation de la composition de l'œuvre d'art. La datation de cette œuvre pourrait être fixée autour de la première moitié du XVIIe siècle car elle est confirmée par le type de support, un panneau de bois, toujours utilisé par Vincenzino. Quant au sujet, Volò peignait généralement des bouquets de fleurs dans des vases à deux anses placés sur des plans transversaux vus de face. Il est possible de comparer cette œuvre avec d'autres œuvres de Dei Fiori : la paire de vases à fleurs du Musée civique de l'Ala Ponzone de Crémone, la paire de natures mortes avec des fleurs de la Pinacothèque du château Sforzesco de Milan, et les Fleurs, fruits et gibier conservés au Musée civique de l'Ala Ponzone. Bibliographie de référence : G. Bocchi - U. Bocchi, Vincenzo Volò, dans ''Naturaliter. Nuovi contributi alla natura morta in Italia settentrionale e Toscana fra XVII e XVIII secolo", Calenzano, 1998, pp. 66-71 ; G. Bocchi, Vincenzo Volò pittore di nature morte : le origini borgognone e alcuni aspetti della sua attività milanese, in ''Arte Lombarda'', Nuova serie, 17'0-171, 2014, 1-2, pp. 62-75. Expertise du Dr. Patrizio Basso Bondini, novembre 2019. Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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