Magnificent auxiliary furniture (cabinet) Venetian of the 40s made of glass Églomisé on wood, and framed and decorated in the front by means of precious floral designs. The interior structure has two parts: a upper bucket composed of two departments, and a larger lower one to save all types of objects. The glass sheets, which resemble mirrors, cover three of the five visible sides of the furniture, exposing the wood in some details and above all, at its back. On the front, the glass is concentrated in the doors that enclose the lower department, which also stand out for the delicate flower design of flower from its blossoms. Instead, the upper drawers are protected by means of sliding crystals. The furniture rises on stylized forge or iron legs, straight and rigid but decorated with simple scrolls, which raise the structure elegantly of the soil.
Verre Églomisé is a term of French origin with which reference is made to the process or technique that consists in applying a design and gold on the posterior face of the glass, and through which a mirror finish occurs. The name Églomisé is attributed to the French decorator and art merchant Jean-Baptiste Glyomy, who during the 18th century was responsible for the recovery of the technique.
Glyomy's technique was relatively simple to apply decorative designs in a smooth and gold combination, usually to glass frames. However, over time it has been used to describe almost any process that involves painted and golden glass, however elaborate it is.
Dimensions: 92 x 61 x 30 cm.
Magnifique meuble auxiliaire (cabinet) vénitien des années 40 réalisé en verre Égloméré sur bois, et encadré et décoré en façade au moyen de précieux motifs floraux. La structure intérieure est composée de deux parties : un seau supérieur composé de deux départements, et un inférieur plus grand pour conserver tous types d'objets. Les feuilles de verre, qui ressemblent à des miroirs, recouvrent trois des cinq côtés visibles du meuble, exposant le bois dans certains détails et surtout, à son arrière. Sur la face avant, le verre est concentré dans les portes qui enferment le rayon inférieur, qui se distinguent également par le délicat dessin de la fleur de ses fleurs. En revanche, les tiroirs supérieurs sont protégés par des cristaux coulissants. Le meuble s'élève sur des pieds stylisés en forge ou en fer, droits et rigides mais ornés de simples volutes, qui relèvent élégamment la structure du sol.
Verre Églomisé est un terme d'origine française avec lequel on fait référence au processus ou à la technique qui consiste à appliquer un dessin et de l'or sur la face postérieure du verre, et par lequel se produit une finition miroir. Le nom d'Églomisé est attribué au décorateur et marchand d'art français Jean-Baptiste Glyomy, qui, au XVIIIe siècle, a été à l'origine de la récupération de cette technique.
La technique de Glyomy était relativement simple : elle consistait à appliquer des motifs décoratifs dans une combinaison lisse et dorée, généralement sur des cadres de verre. Cependant, au fil du temps, le terme a été utilisé pour décrire presque tous les procédés impliquant du verre peint et doré, aussi élaborés soient-ils.
Dimensions : 92 x 61 x 30 cm.
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