Work on the material carried out both with a knife and a brush. The sea recedes, the foreshore draws lapis lazuli puddles on the golden sand banks at low tide. The "material" effect is important on this canvas were the light seems to come out of this low tide. Professional painter registered with the Maison des Artistes, listed I-CAC, medalist and member of the Arts Sciences et Lettres de Paris, MESKAR is an award-winning French artist whose works have been exhibited nationally but also in Japan, Russia and in Spain.Her favorite subject is nature: imaginary or real landscapes, seaside or forests, plains and countryside, MESKAR draws her inspiration and her emotions from the chances of her travels or simple walks, in what nature offers us most beautiful: its lights, its colors and its contrasts. The technique used is mainly oil in a constant search for harmony.She likes to mix materials, create shocks in her palette and on her paintings ... this fusion of materials and pigments reflects an interior journey, the expression of a reflection of the soul at the time of the creation of the canvas, a alchemy, a work of colors that MESKAR particularly likes in her creative exploration to reach the shores of an unknown land: the final painting.
Le travail sur la matière s'effectue aussi bien au couteau qu'au pinceau. La mer se retire, l'estran dessine des flaques de lapis-lazuli sur les bancs de sable doré à marée basse. L'effet "matière" est important sur cette toile où la lumière semble sortir de cette marée basse. Peintre professionnel inscrit à la Maison des Artistes, répertorié I-CAC, médaillé et membre des Arts Sciences et Lettres de Paris, MESKAR est un artiste français primé dont les œuvres ont été exposées au niveau national mais aussi au Japon, en Russie et en Espagne. Son sujet de prédilection est la nature : paysages imaginaires ou réels, bords de mer ou forêts, plaines et campagnes, MESKAR puise son inspiration et ses émotions au hasard de ses voyages ou de simples promenades, dans ce que la nature nous offre de plus beau : ses lumières, ses couleurs et ses contrastes. La technique utilisée est principalement l'huile dans une recherche constante d'harmonie, elle aime mélanger les matières, créer des chocs dans sa palette et sur ses toiles... cette fusion des matières et des pigments reflète un voyage intérieur, l'expression d'un reflet de l'âme au moment de la création de la toile, une alchimie, un travail des couleurs que MESKAR affectionne particulièrement dans son exploration créative pour atteindre les rivages d'une terre inconnue : le tableau final
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