Acrylic on canvas. Signature, date 1973, technical and enforcement (Bologna) at the rear. Present also partial label of cultural association of art in Milan.
Born in Fidenza (Parma) and artistically trained at the Academy of Fine Arts in Bologna, Maurizio Bottarelli has traveled extensively abroad (London, United States, Austria, Australia, ..), seeking inspiration for his works in the places he visited .
His language is characterized by the incessant dialogue, which runs through all his work, between the two protagonists of the paintings, matter and color, played on experimentation, research, stratification of matter - pigments, paper, glue, paint, solvent - made possible by exceptional technical ability.
His landscapes, initially inspired by her travels, are projected gradually towards ever greater abstraction, coming regardless of any reference to real places.
As well as his portraits of human figures (the 'heads'), are rather representations that could be called universal human and the human condition, of which the investigating lined faces, suffering, contracts into a grimace, perhaps of fear or pain, a real ''topography of suffering.''
All his production is presented in more than one hundred solo exhibitions in Italy and abroad; participates in all major thematic group exhibitions and documenting contemporary art in Italy from the sixties to today.
Acrylique sur toile. Signature, date 1973, technique et exécution (Bologne) au dos. Présente également une étiquette partielle de l'association culturelle d'art de Milan.
Né à Fidenza (Parme) et formé artistiquement à l'Académie des Beaux-Arts de Bologne, Maurizio Bottarelli a beaucoup voyagé à l'étranger (Londres, États-Unis, Autriche, Australie, ...), cherchant l'inspiration pour ses œuvres dans les lieux qu'il a visités.
Son langage est caractérisé par le dialogue incessant, qui traverse toute son œuvre, entre les deux protagonistes des tableaux, la matière et la couleur, joué sur l'expérimentation, la recherche, la stratification de la matière - pigments, papier, colle, peinture, solvant - rendue possible par une capacité technique exceptionnelle.
Ses paysages, initialement inspirés par ses voyages, se projettent progressivement vers une abstraction toujours plus grande, se détachant de toute référence à des lieux réels.
De même que ses portraits de figures humaines (les "têtes"), ce sont plutôt des représentations que l'on pourrait qualifier d'universelles de l'humain et de la condition humaine, dont l'investigation des visages lignés, la souffrance, se contractent en une grimace, peut-être de peur ou de douleur, une véritable "topographie de la souffrance"
Toute sa production est présentée dans plus d'une centaine d'expositions personnelles en Italie et à l'étranger ; elle participe à toutes les grandes expositions collectives thématiques et documente l'art contemporain en Italie des années soixante à aujourd'hui.
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