Around the turn of the 19th and 20th century Louis Vuitton had established himself as a market leader in trunk making and needed to set his now famous brand apart from the imitators and competitors. They decided to come up with a logo, a monogram, which was indeed the famous and very recognisable print we are so familiar with today.
This example dates to around 1910. with its steel trim, brass studs and lock it still shows the same elegance as it did well over 100 years ago and is a testament to the durability of the best trunk maker in the world. Today it makes for a wonderful piece of interior design, both decorative and useful.
Width: 80cm
Height: 33cm
Depth: 47cm
Au tournant du 19e et du 20e siècle, Louis Vuitton s'était imposé comme le leader du marché des malles et devait distinguer sa marque désormais célèbre des imitateurs et des concurrents. Il décida de créer un logo, un monogramme, qui fut effectivement le célèbre et très reconnaissable imprimé que nous connaissons si bien aujourd'hui.
Cet exemple date d'environ 1910. Avec sa garniture en acier, ses clous en laiton et sa serrure, il présente toujours la même élégance qu'il y a plus de 100 ans et témoigne de la durabilité du meilleur fabricant de coffres au monde. Aujourd'hui, elle constitue un merveilleux élément de décoration intérieure, à la fois décoratif et utile.
Largeur : 80 cm
Hauteur : 33 cm
Profondeur : 47cm
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