Et quand vous avez pris la Lombardie! is an original artwork realized by the French artist Paul Gavarni (Paris 1804 - Neully Auteuil Passy 1866), . Lithograph print. Table IX of "Historie de politiquer". Coll. A.H. Rouart (L. 2187 a). Artist proof. Passepartout cm 45x32 Good conditions except some foxings that doesn't affect the image Paul Gavarni (Paris 1804 - Neully Auteuil Passy 1866), whose given name was Hippolyte Guillaume Sulpice Chevalier, was born in Paris in 1804. Painter, printmaker, and illustrator Coming from a family of coopers (builders specializing in caskets, barrels, buckets, etc.).At age thirty Gavarni began to seek out publication as an illustrator, focusing on humorous sketches of Parisian youth and the foibles of French society. His first commission was for the magazine Journal des Modes, and soon began working as the director for Les Gens du Monde, quitting his job as an engineer. He soon began drawing political cartoons for the famed Parisian publication Le Charivari, as well as illustration commissions for novels by Honore de Balzac and for Eugene Sue's Wandering Jew. By 1833 he had become one of the most sought-after illustrators in France. Not all of his endeavors were successful, however. Later that year he was thrown into a Clichy debtors' prison when his personal magazine failed and, having quit his post as director of Le Gens du Monde, he did not recoup his losses. This did not deter him. Upon his release he published a series titled "L'Argent" (Money), about his observations of his time there. A change in subject matter altered the course of Gavarni's career, as by the mid 1940s his interests in darker side of the human condition took precedence in his work. He published several series of works that, while equally if not more valued by the art world for their honest observation, left his publishers less interested in commissions and he began to lose work. It wasn't until the 1850s that he turned his attention once more to popular subjects, executing a series of works for the periodical Paris titled "Masques et Visages" (1852-'532). The last chapter of Gavarni's life included a newfound interest in science and was particularly interested in the theory of flight. He began a correspondance with the Academie des Sceinces that he continued until his death in 1866. He spent time creating mechnical drawings for balloon navigation, though none of his designs were ever executed. At the end of his life he was working in lithography, etching, and new process, elctric engraving. Gavarni's work can be found in public and private collections throughout the world.
Et quand vous avez pris la Lombardie ! est une oeuvre d'art originale réalisée par l'artiste français Paul Gavarni (Paris 1804 - Neully Auteuil Passy 1866), . Épreuve lithographique. Tableau IX de l'"Histoire de politiquer". Coll. A.H. Rouart (L. 2187 a). Épreuve d'artiste. Passepartout cm 45x32 Bon état sauf quelques rousseurs qui n'affectent pas l'image Paul Gavarni (Paris 1804 - Neully Auteuil Passy 1866), de son prénom Hippolyte Guillaume Sulpice Chevalier, est né à Paris en 1804. Peintre, graveur et illustrateur issu d'une famille de tonneliers (constructeurs spécialisés dans les cercueils, tonneaux, seaux, etc.), Gavarni commence à trente ans à chercher à être publié en tant qu'illustrateur, se concentrant sur des croquis humoristiques de la jeunesse parisienne et des travers de la société française. Sa première commande est pour le magazine Journal des Modes, et il commence bientôt à travailler comme directeur pour Les Gens du Monde, abandonnant son emploi d'ingénieur. Il commence bientôt à dessiner des caricatures politiques pour la célèbre publication parisienne Le Charivari, ainsi que des commandes d'illustrations pour des romans d'Honoré de Balzac et pour le Juif errant d'Eugène Sue. En 1833, il était devenu l'un des illustrateurs les plus recherchés en France. Cependant, toutes ses entreprises ne sont pas couronnées de succès. Plus tard cette année-là, il est jeté dans une prison pour débiteurs à Clichy lorsque sa revue personnelle fait faillite et, ayant quitté son poste de directeur du Gens du Monde, il ne récupère pas ses pertes. Cela ne l'a pas découragé. A sa libération, il publie une série intitulée "L'Argent", sur ses observations de son séjour en prison. Un changement de sujet modifie le cours de la carrière de Gavarni. Au milieu des années 1940, son intérêt pour les aspects les plus sombres de la condition humaine prend le pas sur son travail. Il publie plusieurs séries d'œuvres qui, bien qu'elles soient tout aussi, sinon plus, appréciées par le monde de l'art pour leur observation honnête, laissent ses éditeurs moins intéressés par les commandes et il commence à perdre du travail. Ce n'est que dans les années 1850 qu'il se tourne à nouveau vers les sujets populaires, en exécutant une série d'œuvres pour le périodique Paris intitulée "Masques et Visages" (1852-'532). Le dernier chapitre de la vie de Gavarni comprend un intérêt nouveau pour la science et il s'intéresse particulièrement à la théorie du vol. Il entame une correspondance avec l'Académie des Sceinces qu'il poursuivra jusqu'à sa mort en 1866. Il passe du temps à créer des dessins techniques pour la navigation en ballon, bien qu'aucun de ses dessins ne soit jamais exécuté. À la fin de sa vie, il travaillait la lithographie, l'eau-forte et un nouveau procédé, la gravure électrique. Les œuvres de Gavarni se trouvent dans des collections publiques et privées du monde entier.
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