Les Essències de la Terra is an original artwork realized by Joan Miró in 1968. The photolithography is part of a portfolio that includes eight Catalan texts from the 16th and 17th centuries, illustrated with plates (6 in colors and 8 in black, of which 6 in two pages) mainly printed in photolithograph after compositions by Joan Miró. Complete with the publisher's cloth-covered folder. Editions Poligrafa, Barcelona. Very good conditions. Reference: Patrick Cramer, Joan Miró, Catalogue Raisonné des Livres Illustrés, Editeur P. Cramer, Genève 1989, n. 123. Joan Miró (Barcelona, 1893 – Palma de Majorca, 1983) was a Catalan painter and artist. He combined Abstractionism with Surrealism. He produced many lithographs and numerous murals, tapestries, and sculptures for public spaces. In the 1920s, Miró combined detailed figures with abstract landscapes and began taking objects out from their natural contexts to reassemble them in a new mysterious way. In the 1930s, during the Spanish Civil War, he moved to France. During World War II, he returned to Spain, where he began painting the famous Constellations (1941). At the end of the 1940s, Miró traveled back and forth between Spain and France and created some of his most spontaneous artworks. After World War II, he became famous internationally, and his work was exhibited all over the world. Joan Miró was a prolific printmaker. His witty color etchings and lithographs are so beautiful as his well-known paintings. While he rejected any formal association with movements or groups, including the Surrealists, André Breton recognized him as “the most Surrealist of us all”. Miró’s graphic work includes a component of fantasy and hallucination. His artistic approach encouraged the free play of associations and envisaged “accidents” to provoke reactions closely connected to subconscious experiences. Miró’s famous motifs consist of freely reshaped fragments cut from catalogues for machinery on canvases to form black silhouettes. Even the artist could not always explain the meanings of images. They are unprompted and instinctive expressions of the little-understood and unconscious part of life.
Les Essències de la Terra est une œuvre d'art originale réalisée par Joan Miró en 1968. La photolithographie fait partie d'un portfolio qui comprend huit textes catalans des XVIe et XVIIe siècles, illustrés par des planches (6 en couleurs et 8 en noir, dont 6 de deux pages) principalement imprimées en photolithographie d'après des compositions de Joan Miró. Complété par le dossier de l'éditeur recouvert de tissu. Editions Poligrafa, Barcelone. Très bonnes conditions. Référence : Patrick Cramer, Joan Miró, Catalogue Raisonné des Livres Illustrés, Editeur P. Cramer, Genève 1989, n. 123. Joan Miró (Barcelone, 1893 - Palma de Majorque, 1983) était un peintre et artiste catalan. Il a combiné l'abstractionnisme et le surréalisme. Il a réalisé de nombreuses lithographies et de nombreuses peintures murales, tapisseries et sculptures pour les espaces publics. Dans les années 1920, Miró a combiné des figures détaillées avec des paysages abstraits et a commencé à sortir des objets de leur contexte naturel pour les réassembler d'une nouvelle manière mystérieuse. Dans les années 1930, pendant la guerre civile espagnole, il s'est installé en France. Pendant la Seconde Guerre mondiale, il retourne en Espagne, où il commence à peindre les célèbres Constellations (1941). À la fin des années 1940, Miró a fait des allers-retours entre l'Espagne et la France et a créé certaines de ses œuvres les plus spontanées. Après la Seconde Guerre mondiale, il est devenu célèbre dans le monde entier et ses œuvres ont été exposées dans le monde entier. Joan Miró était un graveur prolifique. Ses gravures et lithographies en couleur pleines d'esprit sont aussi belles que ses peintures bien connues. Bien qu'il ait rejeté toute association formelle avec des mouvements ou des groupes, y compris les surréalistes, André Breton l'a reconnu comme "le plus surréaliste d'entre nous tous". L'œuvre graphique de Miró comporte une composante de fantaisie et d'hallucination. Sa démarche artistique encourage le libre jeu des associations et envisage des "accidents" pour provoquer des réactions étroitement liées à des expériences subconscientes. Les célèbres motifs de Miró sont constitués de fragments librement remaniés, découpés dans des catalogues pour machines, sur des toiles pour former des silhouettes noires. Même l'artiste ne pouvait pas toujours expliquer la signification des images. Ce sont des expressions spontanées et instinctives de la partie peu comprise et inconsciente de la vie.
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