Magnificent small pantal vase piece made by the glass house, Legras & Cie, with colored enamel decorations.
It is a small glass vase vase in cylindrical form. It presents a delicate and precious art nouveau typical decoration, a quiet river landscape after fine trees that cut the image, a typical characteristic of the Japanese stamp. This decoration is made in polychrome enamel paint on glass, which gives it a very striking and especially light luminosity and color.
About François-Théodore Legras:
At the age of 20, François-Théodore Legras (born in Los Vosgos in 1839 and died in Paris on August 2, 1916) began working as an employee in the Clairey crystal store, near his hometown of the Grande Catherine, in Claudon. There he learned the job of Master Vidriero. In 1863, he entered a glassy of La Villette, near Paris, before being hired in Saint-Denis in 1864. He quickly becomes head of production. In 1866, with only 27 years, he became director of the factory and, as of 1883, President General of Legras & CIE.
with the construction of the new factory in 1871, in a housing neighborhood for workers and, subsequently, the incorporation of the Pantin Quatre-Cheminins crystal store in 1897, the factory became one of the largest glassware in France.
Thanks to its technical innovations and its original and artistic creations, the company was awarded in various international exhibitions between 1880 and 1900 (gold medal in Barcelona in 1888, Grand Prix in the Universal Exhibition of Paris in 1889, a medal at the London exhibition in 1890, etc.).
His nephew and collaborator of a lifetime, Charles, became a manager in 1909 and then general director until 1919. But after the First World War, the production of Legras began to decline. from 1919, his other nephew, Théodore, takes care of the company until 1928.
In 1960, the Legras factory, in Saint-Denis, definitely closes. Here you put the end and end in the long career of the French house, which marked the style of an era and left an important artistic legacy that fortunately we can enjoy until today.
Dimensions: 12 x 4 x 4 cm.
Magnifique petit vase pantalon réalisé par la verrerie Legras & Cie, avec des décorations en émail coloré.
Il s'agit d'un petit vase en verre de forme cylindrique. Il présente une délicate et précieuse décoration typique de l'art nouveau, un paysage de rivière tranquille après de fins arbres qui coupent l'image, une caractéristique typique du cachet japonais. Cette décoration est réalisée en émail polychrome sur verre, ce qui lui donne une luminosité et une couleur très frappantes et particulièrement légères.
A propos de François-Théodore Legras :
A l'âge de 20 ans, François-Théodore Legras (né à Los Vosgos en 1839 et mort à Paris le 2 août 1916) commence à travailler comme employé dans la cristallerie Clairey, près de sa ville natale de la Grande Catherine, à Claudon. Il y apprend le métier de maître verrier. En 1863, il entre dans une verrerie de La Villette, près de Paris, avant d'être embauché à Saint-Denis en 1864. Il devient rapidement chef de production. En 1866, alors qu'il n'a que 27 ans, il devient directeur de l'usine et, à partir de 1883, président général de Legras & CIE.
avec la construction de la nouvelle usine en 1871, dans un quartier d'habitation pour les ouvriers et, par la suite, l'intégration de la cristallerie Pantin Quatre-Chemins en 1897, la manufacture devient l'une des plus importantes verreries de France.
Grâce à ses innovations techniques et à ses créations originales et artistiques, l'entreprise est récompensée dans diverses expositions internationales entre 1880 et 1900 (médaille d'or à Barcelone en 1888, Grand Prix à l'Exposition universelle de Paris en 1889, médaille à l'exposition de Londres en 1890, etc.)
Son neveu et collaborateur de toujours, Charles, devient gérant en 1909 puis directeur général jusqu'en 1919. Mais après la Première Guerre mondiale, la production de Legras commence à décliner. A partir de 1919, son autre neveu, Théodore, s'occupe de l'entreprise jusqu'en 1928.
En 1960, l'usine Legras, à Saint-Denis, ferme définitivement ses portes. C'est ici que s'achève la longue carrière de la maison française, qui a marqué le style d'une époque et laissé un important héritage artistique dont nous pouvons heureusement profiter jusqu'à aujourd'hui.
Dimensions : 12 x 4 x 4 cm : 12 x 4 x 4 cm.
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