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Samurai and Boar is a woodcut print on ivory-colored paper, a b/w illustration from "One Hundred Views of Mount Fuij", Volume 2 (1835), by the great Japanese graphic master, Hokusai (1760-1849). Composed of two paper sheet glued on cardboard,(with tapes), this original print is in very good condiion, except for minor aging signs and visible discoloration. Although the condition and the state of preservation, each one, collectionist or not, could appreciate the extremely fine cutting, the exquisite gradation of the blacks of this original print; and could understand why, the whole volume have been called a "masterpiece of monochrome printing". Katsushika Hokusai (葛飾 北斎, c. 1760 – 1849), known simply as Hokusai, was a great master of Japanese art, ukiyo-e painter and printmaker of the Edo period. Born in Edo (now Tokyo), Hokusai is best known as author of the woodblock print series Thirty-six Views of Mount Fuji: a monumental series, which includes the internationally iconic print, The Great Wave off Kanagawa, as a response to a domestic travel boom and as part of a personal obsession with Mount Fuji. Thanks to this series, specifically The Great Wave print and Fine Wind, Clear Morning, that secured Hokusai's fame both in Japan and overseas. Hokusai Manga, Starting as a young child, until his death, aged 88, during his long and successful career, he produced over 30,000 paintings, sketches, woodblock prints, and images for picture books in total. Hokusai worked in various fields besides woodblock prints, such as painting and producing designs for book illustrations, including his own educational Hokusai Manga. Through his production he transformed the ukiyo-e artform from a style of portraiture largely focused on courtesans and actors into a much broader style of art that focused on landscapes, plants, and animals. Innovative in his compositions and exceptional in his drawing technique, Hokusai is considered one of the greatest masters in the history of art. One Hundred Views of Mount Fuji is the best-known series of three illustrated books by the Japanese ukiyo-e artist, .Hokusai, considered as one of Japan's most exceptional illustrated books and the most influential in the Western culture. The first two volumes were published in 1834 and 1835, shortly after completion of his seminal Thirty-six Views of Mount Fuji, with a third released in the late 1840s. As the title reports, the books contain over a hundred views of Mount Fuji in various styles and settings; Hokusai shows the peak in pure landscapes, with flora and fauna, in religious and mythological scenes and with different atmospheric effects, but above all, he focuses on ordinary people at work. But The first two volumes are celebrated for their very high standards of technique : the woodblock printing, with "extremely fine cutting" and "exquisite gradation" of the grey blocks; they have been called a "masterpiece of monochrome printing".
Samouraï et Sanglier est une gravure sur bois sur papier de couleur ivoire, une illustration en noir et blanc de "Cent Vues du Mont Fuij", Volume 2 (1835), par le grand maître graphique japonais, Hokusai (1760-1849). Composé de deux feuilles de papier collées sur carton (avec des rubans adhésifs), ce tirage original est en très bon état, à l'exception de signes mineurs de vieillissement et de décoloration visible. Malgré la condition et l'état de conservation, chacun, collectionneur ou non, a pu apprécier la découpe extrêmement fine, le dégradé exquis des noirs de cette épreuve originale ; et a pu comprendre pourquoi, l'ensemble du volume a été qualifié de "chef-d'œuvre de l'impression monochrome". Katsushika Hokusai (葛飾 北斎, c. 1760 - 1849), connu simplement sous le nom de Hokusai, était un grand maître de l'art japonais, peintre ukiyo-e et graveur de la période Edo. Né à Edo (aujourd'hui Tokyo), Hokusai est surtout connu comme l'auteur de la série de gravures sur bois Thirty-six Views of Mount Fuji : une série monumentale, qui comprend la gravure internationalement emblématique, The Great Wave off Kanagawa, en réponse à un boom des voyages nationaux et dans le cadre d'une obsession personnelle pour le Mont Fuji. C'est grâce à cette série, et plus particulièrement à La Grande Vague et à Vent fin, matinée claire, qu'Hokusai est devenu célèbre au Japon et à l'étranger. Hokusai Manga, depuis son enfance jusqu'à sa mort, à l'âge de 88 ans, au cours de sa longue et fructueuse carrière, il a produit plus de 30 000 peintures, croquis, gravures sur bois et images pour livres d'images au total. Outre les gravures sur bois, Hokusai a travaillé dans divers domaines, comme la peinture et la production de dessins pour les illustrations de livres, y compris ses propres mangas éducatifs Hokusai. Par sa production, il a transformé la forme d'art ukiyo-e d'un style de portrait largement axé sur les courtisanes et les acteurs en un style d'art beaucoup plus large axé sur les paysages, les plantes et les animaux. Novateur dans ses compositions et exceptionnel dans sa technique de dessin, Hokusai est considéré comme l'un des plus grands maîtres de l'histoire de l'art. Les Cent vues du Mont Fuji sont la série la plus connue de trois livres illustrés de l'artiste japonais ukiyo-e, Hokusai, considérée comme l'un des livres illustrés les plus exceptionnels du Japon et les plus influents dans la culture occidentale. Les deux premiers volumes ont été publiés en 1834 et 1835, peu après l'achèvement de son œuvre phare Trente-six vues du mont Fuji, et le troisième à la fin des années 1840. Comme le titre l'indique, les livres contiennent plus d'une centaine de vues du mont Fuji dans des styles et des contextes différents ; Hokusai montre le sommet dans des paysages purs, avec la flore et la faune, dans des scènes religieuses et mythologiques et avec différents effets atmosphériques, mais surtout, il se concentre sur des gens ordinaires au travail. Mais les deux premiers volumes sont célébrés pour leur très haut niveau technique : l'impression sur bois, avec une "découpe extrêmement fine" et un "dégradé exquis" des blocs gris ; ils ont été qualifiés de "chef-d'œuvre de l'impression monochrome".
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