“Lady in ball dress”, Hanns Pellar, 1909, signed The Viennese painter Hanns Pellar was also called “painter of elegance” by his contemporaries. Pellar attended the Vienna Academy from 1905 to 1906 and was at Franz von Stuck’s painting school until 1908. With his detailed and typically Viennese works, Hanns Pellar soon attracted the attention of several famous patrons of the arts and was appointed to the Künstlerkolonie in Darmstadt by the Grand Duke of Hessen in 1911. There he specialized mainly in portrait painting and thus became known to an elite circle of collectors. His imaginative and luminous pictures of ladies of high society in elegant gowns were particularly appreciated. Also known are his humorous and partly erotic scenes. In his paintings, Hanns Pellar skilfully combines the mysticism of Franz von Stuck with the ornamentation and joy of color of the Viennese Secessionists. Pellar liked to use bright, light tones with gold and colorful ornaments as well as plaques, entirely in the style of the great Gustav Klimt. These techniques lend a strong distinction to the works of Hanns Pellar, with which he stands out brilliantly from the works of his contemporaries. Our “lady in a ball dress” wears the typical brush stroke of Hanns Pellar. The colors are predominantly bright and light; Pellar uses only a few strong colors, such as dark green and red, and these only to set necessary accents. The parallels to other great Viennese painters of the time are very clearly visible. While the white peonies on the page evoke associations with paintings by Carl Moll and August Rieger, the grotesque masks in the background are reminiscent of works by Alexander Rothaug. The use of gold as a design element also reveals the strong influence of a Gustav Klimt. Koloman Moser, Josef Hoffmann and other craftsmen from Vienna, however, come to mind when looking at the plaques and ornaments on the lady’s dress. With this painting, Hanns Pellar created a characteristic work in which many features of the Secessionist artist scene in Vienna from around 1900 are represented. Signed and dated bottom right "Hanns Pellar München 09"
"Dame en robe de bal", Hanns Pellar, 1909, signé Le peintre viennois Hanns Pellar était également appelé "peintre de l'élégance" par ses contemporains. Pellar a fréquenté l'Académie de Vienne de 1905 à 1906 et a été à l'école de peinture de Franz von Stuck jusqu'en 1908. Avec ses œuvres détaillées et typiquement viennoises, Hanns Pellar a rapidement attiré l'attention de plusieurs mécènes célèbres et a été nommé à la Künstlerkolonie de Darmstadt par le Grand Duc de Hesse en 1911. Il s'y spécialise principalement dans la peinture de portraits et se fait ainsi connaître d'un cercle élitiste de collectionneurs. Ses tableaux imaginatifs et lumineux de dames de la haute société dans des robes élégantes étaient particulièrement appréciés. Ses scènes humoristiques et partiellement érotiques sont également connues. Dans ses peintures, Hanns Pellar combine habilement le mysticisme de Franz von Stuck avec l'ornementation et la joie des couleurs des Sécessionnistes viennois. Pellar aimait utiliser des tons clairs et lumineux avec des ornements dorés et colorés ainsi que des plaques, tout à fait dans le style du grand Gustav Klimt. Ces techniques confèrent une forte distinction aux œuvres de Hanns Pellar, avec lesquelles il se démarque brillamment des œuvres de ses contemporains. Notre "dame en robe de bal" porte le coup de pinceau typique de Hanns Pellar. Les couleurs sont principalement vives et claires ; Pellar n'utilise que quelques couleurs fortes, comme le vert foncé et le rouge, et ce uniquement pour mettre les accents nécessaires. Les parallèles avec d'autres grands peintres viennois de l'époque sont très clairement visibles. Alors que les pivoines blanches sur la page évoquent des associations avec des peintures de Carl Moll et d'August Rieger, les masques grotesques à l'arrière-plan rappellent les œuvres d'Alexander Rothaug. L'utilisation de l'or comme élément de conception révèle également la forte influence d'un Gustav Klimt. Koloman Moser, Josef Hoffmann et d'autres artisans viennois viennent cependant à l'esprit en regardant les plaques et les ornements de la robe de la dame. Avec ce tableau, Hanns Pellar a créé une œuvre caractéristique dans laquelle sont représentés de nombreux traits de la scène artistique sécessionniste de Vienne des environs de 1900. Signé et daté en bas à droite "Hanns Pellar München 09"
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