Kasumigaseki Nokei is a polychrome woodblock print (nishiki-e, ink and colour on paper) by Utagawa Hiroshige (Japanese, 1797-1858). This plate is from the print suite Famous Places of Edo, designed around 1840. Signed on plate and in a cartouche “Hiroshige ga”???. With the marks of the Censor's seal: kiwame ??:? Horizontal Oban. In fair condition, with vivid colors, this plate has some visible aging signs (yellowing of the paper, discolorations). Although some thinner areas and a lack on the higher left margin of the sheet, this ukiyo-e print has preserved still today its beauty and charme. Collect this superb ukiyo-e, depicting a pleasant urban Asian landscape, to embellish your house with a sophisticated Oriental touch! Utagawa Hiroshige (Japan, 1797-1858) Born Ando Hiroshige, Hiroshige was the best known Japanese ukiyo-e artist, considered the last great master of that tradition. Remembered for his horizontal-format landscape series, the obans of the print series The Fifty-three Stations of the Tokaido and for his vertical-format landscape series One Hundred Famous Views of Edo. The subjects of his work were atypical of the ukiyo-e genre, whose typical focus was on beautiful women, popular actors, and other scenes of the urban pleasure districts of Japan's Edo period (1603–1868). The Hiroshige's death marked the beginning of a rapid decline in the ukiyo-e genre, especially in the face of the westernization that followed the Meiji Restoration of 1868, but the Hiroshige trends returned under the name of “Japonism” on Western European painting towards the close of the 19th century. Famous artrtists, such as Manet and Monet, collected and closely studied Hiroshige's compositions.
Kasumigaseki Nokei est une gravure sur bois polychrome (nishiki-e, encre et couleur sur papier) d'Utagawa Hiroshige (Japonais, 1797-1858). Cette planche fait partie de la suite d'estampes Famous Places of Edo, conçue vers 1840. Signée sur la plaque et dans un cartouche "Hiroshige ga" ???. Avec les marques du sceau du censeur : kiwame ??: ? Horizontal Oban. En état moyen, avec des couleurs vives, cette plaque a quelques signes de vieillissement visibles (jaunissement du papier, décolorations). Malgré quelques zones plus fines et un manque sur la marge supérieure gauche de la feuille, cette estampe ukiyo-e a conservé encore aujourd'hui sa beauté et son charme. Collectionnez ce superbe ukiyo-e, représentant un agréable paysage urbain asiatique, pour embellir votre maison d'une touche orientale sophistiquée ! Utagawa Hiroshige (Japon, 1797-1858) Né Ando Hiroshige, Hiroshige est l'artiste ukiyo-e japonais le plus connu, considéré comme le dernier grand maître de cette tradition. On se souvient de ses séries de paysages en format horizontal, les obans de la série d'estampes Les cinquante-trois stations du Tokaido et de sa série de paysages en format vertical Cent vues célèbres d'Edo. Les sujets de ses œuvres étaient atypiques par rapport au genre de l'ukiyo-e, qui mettait l'accent sur les belles femmes, les acteurs populaires et d'autres scènes des quartiers d'agrément urbains de l'époque d'Edo (1603-1868). La mort de Hiroshige a marqué le début d'un déclin rapide du genre ukiyo-e, notamment face à l'occidentalisation qui a suivi la restauration Meiji de 1868, mais les tendances de Hiroshige sont revenues sous le nom de "japonisme" sur la peinture d'Europe occidentale vers la fin du XIXe siècle. Des artistes célèbres, tels que Manet et Monet, ont collectionné et étudié de près les compositions de Hiroshige.
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