Three Horses is an original contemporary artwork realized by Marino Marini in 1977. Mixed colored etching and aquatint. Original title: Tre cavalli Edited by Graphis Arte, Livorno. 90 specimen + 50 L numbered and signed with stamp by the artist. Marino Marini (1901-1980), was an Italian sculptor. He lived in Paris and Athens. Accustomed to the classical artistic tradition, he then detached from it and drew inspiration from Egyptian and Etruscan art. His research essentially explores the internal structure of form and the organization of space in plastic forms. He is best known for his figurative equestrian sculptures. He won prizes at the International Exposition of Paris in 1937 and at the Venice Biennial in 1952. Marini died on August 6, 1980, in Viareggio, Italy, and the Marino Marini Museum dedicated to his oeuvre opened in Florence in 1988. Throughout his life, he would return to the theme of a horse and rider with his arms stretched out to either side, as exemplified in his seminal work The Angel of the City (1948). He is also noted for his expressive busts featuring forlorn and abstracted faces, as well as paintings depicting his recurring horse-riding figure.
Three Horses est une œuvre d'art contemporain originale réalisée par Marino Marini en 1977. Gravure colorée et aquatinte mélangées. Titre original : Tre cavalli Edité par Graphis Arte, Livourne. 90 exemplaires + 50 L numérotés et signés avec le cachet de l'artiste. Marino Marini (1901-1980), était un sculpteur italien. Il a vécu à Paris et à Athènes. Habitué à la tradition artistique classique, il s'en est ensuite détaché et s'est inspiré de l'art égyptien et étrusque. Ses recherches portent essentiellement sur la structure interne de la forme et l'organisation de l'espace dans les formes plastiques. Il est surtout connu pour ses sculptures équestres figuratives. Il a remporté des prix à l'Exposition internationale de Paris en 1937 et à la Biennale de Venise en 1952. Marini est mort le 6 août 1980 à Viareggio, en Italie, et le musée Marino Marini consacré à son œuvre a ouvert ses portes à Florence en 1988. Tout au long de sa vie, il reviendra au thème du cheval et du cavalier, les bras tendus de chaque côté, comme l'illustre son œuvre majeure L'Ange de la ville (1948). Il est également connu pour ses bustes expressifs représentant des visages tristes et abstraits, ainsi que pour ses peintures représentant sa figure récurrente de cavalier.
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