Original and authentic work by Glory Ngarla (born 1948 - died 2002). Acrylic on canvas. Professionally framed in wooden frame. Outer dimensions frame: 21,65 inch x14,58 inch (55 cm x 37 cm). Size canvas: 19,70 inch x 12,6 inch (50,5 cm x 32,5 cm). The work and frame are in perfect condition. This work comes from a well-known Australian gallery: Aboriginal Gallery "DACOU" Australia. This gallery can at any time confirm that it is an authentic work by Glory Ngarla. Bio: Glory was born in Boundary Bore in 1948; an area in Utopia, a community 150 miles northeast of Alice Springs, known for quality art. She died in 2002. Glory's brother is the well-respected artist Motor Car Jim. Glory was involved in the Batik Project of the 1970s, when Western craft practices and traditional indigenous imagery were first combined. Glory traveled through Australia in the 1980s to display a collection of utopian batiks. In 1994 she traveled to Indonesia to learn more about batik. Most of Glory's works depict bush tucker such as berry, yam or bush plum, or awelye - the ceremonial designs that women paint on their bodies during their traditional ceremonies. Glory's work is characterized by the use of a complicated dotting technique. Glory's work has been featured in a number of group exhibitions and is included in many important private collections.
Œuvre originale et authentique de Glory Ngarla (née en 1948 - décédée en 2002). Acrylique sur toile. Encadrement professionnel dans un cadre en bois. Dimensions extérieures cadre : 21,65 inch x14,58 inch (55 cm x 37 cm). Dimensions de la toile : 19,70 inch x 12,6 inch (50,5 cm x 32,5 cm). L'œuvre et le cadre sont en parfait état. Cette œuvre provient d'une galerie australienne réputée : Aboriginal Gallery "DACOU" Australia. Cette galerie peut à tout moment confirmer qu'il s'agit d'une œuvre authentique de Glory Ngarla. Bio : Glory est née à Boundary Bore en 1948 ; une région d'Utopia, une communauté située à 150 miles au nord-est d'Alice Springs, connue pour son art de qualité. Elle est décédée en 2002. Le frère de Glory est l'artiste très respecté Motor Car Jim. Glory a participé au projet Batik des années 1970, lorsque les pratiques artisanales occidentales et l'imagerie indigène traditionnelle ont été combinées pour la première fois. Glory a voyagé en Australie dans les années 1980 pour exposer une collection de batiks utopiques. En 1994, elle s'est rendue en Indonésie pour en apprendre davantage sur le batik. La plupart des œuvres de Glory représentent des fruits de la brousse tels que des baies, des ignames ou des prunes de brousse, ou des awelye - les motifs cérémoniels que les femmes peignent sur leur corps lors de leurs cérémonies traditionnelles. L'œuvre de Glory se caractérise par l'utilisation d'une technique de pointillage compliquée. L'œuvre de Glory a été présentée dans un certain nombre d'expositions collectives et fait partie de nombreuses collections privées importantes.
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