Etching. Taken from a drawing by Antonio Canaletto, as a wording at the bottom left, the press proposes a moment of the Venetian carnival, as well as explains the title down.
The Canaletto was one of the first artists to realize the promotional value of the incisor reproduction of his works; In 1766 he received from Lodovico Furlanetto, an important print merchant, the task of performing a series of twelve designs of the parties that took place in Venice in the presence of the Doge, with the aim of making them affecting aetry and the Bulino by one of one of the The more established professionals of time, the Bellunese Giambattista Bruston (1712-1796).
The drawings of delicious quality canaletto, describe with meticulous attention every detail: from buildings to furnishings, from boats to clothes, to scenographic contexts; Bruston transfers on copper with extraordinary appraisal and fidelity the magnificent inventions and the perfect prospects of the Venetian master: the series obtains a remarkable success as they show not only the many reprints, but also the numerous paintings, the work of several authors, from it directly derived from it.
The reprint here proposed has some slight gore of humidity.
In style frame.
Gravure. Tirée d'un dessin d'Antonio Canaletto, la presse propose en bas à gauche un moment du carnaval vénitien, ainsi qu'une explication du titre en bas.
Le Canaletto a été l'un des premiers artistes à se rendre compte de la valeur promotionnelle de la reproduction incisive de ses œuvres ; En 1766, il a reçu de Lodovico Furlanetto, un important marchand d'estampes, la tâche d'exécuter une série de douze dessins des fêtes qui ont eu lieu à Venise en présence du Doge, dans le but de les faire affecter aetry et le Bulino par l'un des Les professionnels les plus établis de temps, le Bellunese Giambattista Bruston (1712-1796).
Les dessins de canaletto de qualité délicieuse, décrivent avec une attention méticuleuse chaque détail : des bâtiments au mobilier, des bateaux aux vêtements, aux contextes scénographiques ; Bruston transfère sur cuivre avec une extraordinaire appréciation et fidélité les magnifiques inventions et les perspectives parfaites du maître vénitien : la série obtient un succès remarquable car ils montrent non seulement les nombreuses réimpressions, mais aussi les nombreuses peintures, l'œuvre de plusieurs auteurs, de lui directement dérivé.
La réimpression ici proposée présente quelques légères traces d'humidité.
Dans un cadre de style.
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